Moravianman 2013

by Adam 26. června 2013 09:38

Úspěšná premiéra na ironmanské trati.

V sobotu 22.6.2013 se v Otrokovicích konal další ročník Moraviamana – závodu, který jsem si vybral pro svou ironmanskou premiéru. Dlouhý triatlon se jede na tratích 3.8km plavání, 180km na kole a 42km běhu. Z našeho týmu jsme do závodu jednotlivců byli přihlášení 3 - Vilém, Radan a já. V závodě štafet se pak ještě zúčastnil Karel. Radanovi sice těsně před závodem vznikly nějaké potíže s nohou, ale nakonec ho Lumír s Vilémem přesvědčili, aby na závod přijel – alespoň co půjde, když už měl zaplaceno startovné.

Do Otrokovic jsme vyrazili v pátek, protože prezentace a rozprava, vzhledem k brzkému startu, proběhly už den před závodem. Vilém s Radanem po rozpravě jeli zpátky domů a já jsem měl s manželkou, která mi na závodě dělala doprovod, objednáno přespáni v ubytovně střední průmyslové školy v Otrokovicích. Bylo to hned vedle místa startu, tak jsme ani ráno nemuseli řešit parkování a na start došli pěšky. Při rozpravě ještě bylo řečeno, že na 99.9% budou při plavání zakázány neopreny. Voda ve štěrkáči měla 26.7C a přes noc se určitě nestihne ochladit pod 24C. Předstartovní nervozita společně s vedrem na ubytovně způsobily, že jsem se v noci moc nevyspal. Budík byl nachystaný na 4 hodiny, ale ani jsem ho nepotřeboval, vzbudil jsem se bez něj. Něco jsem posnídal – rohlík s marmeládou, rýži s přesnídávkou, sbalil věci a hurá na start. Před depem visela na plotě cedule s informací o zákazu plavání v neoprenech. Byla to pro mě sice mírná komplikace, ale vzhledem k vysoké teplotě vody to bylo rozumné rozhodnutí. V neoprenech bychom se tam asi uvařili. Na plavání jsem se rozhodl použít jednodílnou kombinézu, kterou si po plavání převleču za dvoudílnou – v depu byl k dispozici převlékací stan. Vilém plaval jen ve spodním dílu (horní má kapsičky, které by ve vodě brzdily). Radan plaval v jednodílné kombinéze jako já. Na startu jsem si ještě všimnul na některých závodnících, že jsem mohl ušetřit minutku na převlékání tak, že jsem si dvoudílnou kombinézu mohl obléct pod jednodílnou a tu pouze po plavání svléknout. Ale už bylo pozdě, protože depo už bylo zavřené. V 7:00 bylo odstartováno. Plavaly se 3 okruhy po obvodu štěrkáče s výběhem z vody po každém okruhu. Z mého pohledu bylo plavání nejsnazší část závodu. Plaval jsem úplně v pohodě, bez problému s orientací nebo tlačenicemi u bójek. K dobré pohodě při plavání přispělo i to, že voda byla příjemně teplá a kopíroval se břeh ve vzdálenosti cca 20-30m. Ani mě plavání moc neunavilo a klidně bych plaval ještě dále. Z vody jsem vylézal za 1:22:43h. Při převlékání v depu jsem slyšel, jak moderátor hlásí Viléma při výběhu z vody. Radan byl pak pár minut za námi.

Cyklistická část má na Moraviamanovi tvar písmene “U“, jedou se 4 okruhy po 45km se dvěma otočkami kolem kuželu. Start a cíl cyklistické části je v dolní části písmene “U“. Pravá část je rovinatější, levá je více zvlněná s jedním kopcem za Kvasicemi. V sobotu dost foukalo a ve směru od startu k otočce se jelo proti větru, zpátky zase po větru. Úseky proti větru byly těžké s tály mě dost sil. Na kole jsme se snažil hlavně dodržovat pravidelné doplňování energie- zhruba co 25min gel nebo tyčinka, sem tam banán a hodně pít. Na občerstvovačkách sice nabízeli i toasty, ale na ty jsem vůbec při závodě neměl chuť. První dva okruhy byly bez problému a říkal jsem si, že bych mohl stihnout čas kolem 5:40-45. Ve třetím okruhu mě začalo trochu bolet břicho – zřejmě tím, jak mám trochu těsný horní díl dresu. Ale naštěstí to nemělo vliv na doplňování energie a mohl jsem normálně jíst. Po otočkách kolem kuželu se dalo dobře sledovat, jak si vedou Vilém s Radanem. Ve třetím okruhu se mi už sice tak dobře nejelo, ale pořád jsem si říkal, že to stihnu pod 6 hodin. Při čtvrtém okruhu jsem si říkal, že to kolo je nekonečné. Kvůli bolesti zad a krku už se v hrazdě moc jet nedalo a moje tempo dost uvadlo. Zvláště poslední úsek proti větru jsem jen motal nohama a nemohl se dočkat okamžiku, kdy už konečně slezu z kola (i když představa následného maratónu mě trochu děsila). Dost se projevilo, že jsem letos neabsolvoval žádný delší cyklo trénink nad 100km. Moje nejdelší vyjížďka byl Czechman. Pod plánovaných 6 hodin jsem se nakonec nedostal a kolo zajel za 6:06:59h. Radan s Vilémem cyklistickou část taky zvládli a už nás čekal „jen“ závěrečný maratón.

adam_cil

Běžecká část má 4 okruhy. V každém se probíhá depem, což je výhodné, protože si tam můžete nechat věci, pro případ potřeby v závodě. Občerstvení na trati běhu bylo v prostoru startu/cíle a pak 2x na trati v každém směru k otočce a zpět. Po cyklistice jsem na plánovaný čas 11:30 ztrácel 6 minut (počítal jsem s maratónem za 4h). Říkal jsem si, že naděje umírá poslední a pokud se mi dobře poběží, mohl bych to stihnout. První okruh jsem běžel přesně hodinu. Na druhé občerstvovačce ve druhém okruhu na mě nějak dolehla únava a asi 100m jsem musel přejít do chůze. Jinak jsem zastavoval na každém občerstvení, vylil na sebe 4 kelímky vody, a alespoň 1x v každém okruhu do sebe dostal jeden gel. Sice mi už po celém dni lezly krkem, ale energii bylo nutné doplňovat. Plus samozřejmě pitný režim – cola, voda, iont a občas i birell. Ve druhém okruhu už jsem na trati nepotkal Radana ani Viléma, kteří ze závodu odstoupili. Velká část trasy běhu vedla na přímém slunci a bylo 29C, dost jsem se přehříval. Zchlazení vydrželo vždy jen pár desítek metrů za občerstvovačku. Ve druhém okruhu už mě tak bolely nohy, že jsem pomalu přestal věřit v čas pod 12h, ale nedostavily se křeče, což bylo pozitivní. Ve třetím okruhu už jsem měl nutkání přejít z běhu do chůze, ale naštěstí jsem nepodlehnul a běžel pomalu dál. V závěru třetího okruhu mě ještě povzbudil Vilém, že když vydržím, tak to dám pod 12h. Poslední okruh se mi běžel asi nejlépe. Jednak se trochu zatáhlo a slunce už tak nepálilo a navíc euforie z blížícího se cíle mě hnala dopředu. V cíli jsem byl za 11:52:07. Sice pomaleji než jsem chtěl, ale na poprvé bylo pro mě důležitější dokončit. Musím taky poděkovat manželce za podporu při závodě, a že mi toleruje hodiny, které trávím tréninkem.

Radan – “Přidám ještě několik svých pocitů – na tento závod jsem se hodně těšil, i když jsem si stále myslel, že na to asi nebudu mít, ale chtěl jsem původně vydržet a dotáhnout to až do konce. Jenže asi 2 týdny před závodem mě začala pobolívat oblast kolem holení kosti na jedné noze a postupně to natékalo a natékalo … Nakonec usilovným ledováním a mírným protahováním se to trochu zlepšilo, tak jsem se nakonec rozhodl na Moraviamana nastoupit a zkusit, kam až to půjde, alespoň poprvé zažít atmosféru velkého triatlonu.

Z dlouhého plavání jsem měl trochu obavy, ale moc se mi líbil okruh, kdy se plavalo v podstatě kolem břehu, s nikým jsem se nějak výrazně nepokopal a cca od poloviny prvního kola jsem si našel svůj rytmus a plavalo se mi výborně, pohodově. Sice už v druhém kole mě předběhli ti nejrychlejší o jedno kolo (Vabroušek a spol.), ale co .. Vzhledem k tomu, že kraulem plavu necelý rok a všechny loňské triatlony jsem plaval prsa, tak odplavání 3,8 km beru jako povedené, sice v šíleném čase 1:40, ale poslední jsem nebyl.

Jízda na kole byla, jak píše Adam, nekonečná. Podle doporučení zkušenějších jsem se snažil hodně jíst, hlavně mi sedly Voltage tyčinky (nalepené na kole J) a sem tam banán a gel. Jenže gely mi bohužel nějak nesedly a ve druhém kole cyklistiky jsem pak dostal křeče do břicha s následnou nutnou potřebou odskočit si … Jen mi bylo záhadou, jak to provést, všude jen otevřené pole, žádný lesík … po chvíli jsem minul jednu slečnu, která jela chvíli přede mnou jak odhodila kolo a vběhla do pole, ale já jsem pak jako zázrakem objevil u jednoho rybníku u cesty osamocenou luxusní toi-toiku, čistou, s rolí toaletního papíru, luxus J. Pak už se mi pokračovalo mnohem lépe, gely jsem si raději odpustil. V posledním kole už jsem nevěděl, jak si sednout, bolela záda, zadek, pálila bříška chodidel, jedinou spásou byly krátké kopce, kde jsem s „úlevou“ šel ze sedla a trochu si na kole zaskákal ..

Nakonec jsem kolo dojel v čase 6:23, fyzicky jsem se cítil velmi dobře, jen holeň se začínala už ozývat, ale protože běh z triatlonu nejraději, tak jsem se přezul a vyrazil do toho.

Běželo se mi naprosto skvěle, nějak jsem netlačil na pilu a úplně pohodově jsem si odběhl prvních 10,5 km za něco málo přes 50 minut, ale už na začátku běhu jsem si řekl, že po prvním kole to zabalím, protože bolesti holeně se stupňovaly a nechtěl jsem riskovat nějaké velké následky a cpát do sebe už čtvrtý brufen za závod L. Na konci prvního kola jsem se potkal s Vilémem, který to právě zabalil a ještě se mě snažil dokopat, abych to nevzdával … já jsem to v depu po prvním kole nakonec ukončil, bez křečí, fyzicky naprosto v pohodě. Jasně že to nejhorší z IM jsem měl ještě před sebou, ale doufám, že se mi to podaří napravit ještě letos na Slovakmanovi.”

Vilém – “Co se týče mne tak to je pro mne druhé DNF na IM po sobě. Nepíše se mi to dobře, a nemám z toho moc radost. Po povedeném Czechmanu jsem měl docela ambice na slušný čas, ale od začátku mi to nešlo. Při plavání jsem celou trať viděl vedle sebe dva prsaře, což mi bylo známkou, že to bude bída. Navíc jsem z vody šel už pořádně prošitý.

Kolo se mi jelo na Czechmanovi parádně, ale tady jsem šlápl do pedálů a hned věděl, že to bude opět bída. Měl jsem pocit, že mi někdo nasypal do treter kusy olova. Zuby nehty jsem 2 kola jakž takž udržoval Adamův náskok na podobné úrovni jako po plavání, ale pak jsem vadnul a vadnul, a čekal jsem kdy mne dojede Radan. Kolo bylo velmi depresivní, jelikož mne neustále někdo předjížděl. Bylo to k v vzteku. Nicméně na běh jsem vyběhnul s odhodláním dokončit. Slušným během to pořád mohlo jít pod 12 hodin, a pod 13 bych to už bral taky. Vedro bylo pro mne ale postupně nesnesitelné. Už v prvním kole jsem začal přecházet do chůze, a průměrná rychlost klesla pod 6 min/km. Po občerstvovačce cca 2 km před cílem, jsem se už nedokázal pořádně rozběhnout. Ještě jsem to zkoušel, ale představa že tam “zkejsnu” na trati do devíti nebo desíti večera mne přiměla si sundat u řeky číslo a dojít volným krokem do cíle. Tam jsem potkal Radana, jenž vzdal kvůli zdravotním problémům s nohama.

Chvíli jsem kecal s tisporťákama u cíle ale bylo mi fakt zle, úplně uvařený. Chtěl jsem ještě počkat na Adama, ale zklepala mne zimnice, tak jsem se pořádně oblíkl, vlezl do auta, nechal otevřené dveře a hned jsem usnul. Nakonec jsem ho našel až v cíli. Měl to už půl hoďky za sebou a myslím, že k daným podmínkám v pěkném čase. Počasí mu to letos vůbec neusnadnilo.”

Karel – “Bohužel se nepodařilo postavit štafetu za SK Fuga, tak jsem se zúčastnil štafety Trisport Team C jako jeden ze čtyř borců.

Plavání jsem přenechal zkušenějším a   moje část začínala až na kolo, kde jsem jel kolo tři a čtyři. Kolo bylo fajn a docela to jelo. Bohužel jsem 15km před koncem zjistil, že mi měkne přední kolo a pak už jsem jen zpomaloval jak se mi plášť lepil na silnici. Do konce jsem ale dojel. Pak jsem měl hodinu přestávku a čekal mne druhý okruh na běhu. Tempo nebylo nijak závratné vzhledem k sluníčku, které rozpalovalo asfalt, ale docela to šlo. Hlavně úsek mezi sedmým a osmým kilometrem byl jak pekelná zóna. Mírné stoupání, žádný vítr a rozpálená silnice. Měl jsem jít ještě poslední kolo běhu, ale Vašek z Trisport Teamu si chtěl doběhnout do cíle, tak jsem mu ho přenechal.

Byla to dobrá akce a příští rok ho půjdu celý !!! Příprava může začít.”

Výsledky. Fotky od Karla.

Tags: , ,

Závody 2013

Comments

26.6.2013 9:56:01 #

lumir

Adame gratuluji! Radane na Slovakmanovi to uz snad bude bez zdravotnich problemu a Vilem se doufam uz taky pochlapi a prolomi serii DNF. A Karle uz se tesim na pristi rok!

lumir Czech Republic |

26.6.2013 10:27:26 #

Materazzi

Pripojuju se ke gratulaci Adamovi. Letos tezke plavani (bez neoprenu), tezke kolo (vitr), tezky beh (horko). Takze Adam je poradne zelezny ironman..... A myslim, ze i Radan by byl ... bezel krasne, skoda toho zraneni....

Materazzi Czech Republic |

26.6.2013 13:31:05 #

lumir

Tady bych pouzil citat od druheho muze celkoveho poradi Jozefa Vrabela: "Počasie bolo konečne pravé ironmanské. Pri Ironmane má byť slnečno, teplo, musí fúkať vietor a voda má byť dosť teplá na to aby sa plávalo bez neoprénu. Toto sú tie pravé podmienky." Smile

lumir Czech Republic |

26.6.2013 16:52:52 #

Vlastík

Gratuluji Adamovi k dokončení a i ostatním přestože to TENTOKRÁT nedali. Nevadí. Nejtěžší je totiž se na start postavit a jít do toho s otevřeným hledím. Příště to bude s rukama nad hlavou. To Vám přeji..