Moraviaman 2011

by Lumír 28. června 2011 21:15

Ironman v osobáku za 10:16:55.

Tento rok jsem měl v plánu pouze jeden dlouhý triatlon a to Slovakmana. Začátkem května jsem zkusil Viléma jestli bysme treninkově nešli štafetu Moraviamana, ale moc se mu nechtělo. Tak jsem nadhodil Vlastíkovi jestli by do štafety nešel on, ale řekl, že kdyby šel, tak by to chtěl zkusit celé. Slovo dalo slovo a do konce května jsme měli oba zaplacené startovné Veselý obličej. První krok jsme tedy úspěšně zvládli, a teď už nás čekal jen samotný závod – konkrétně 3,8km plavání, 180km na kole a 42,2km běhu. Řekl jsem si, že to půjdu tak abych to dal po kolem 10:45 až 11:00. To znamenalo mít čas po kole kolem 7 hodin a pak doběhnout závěrečný maraton pod 4 hodiny.

Do Otrokovic jsme vyrazli už v pátek, registrace na dlouhých triatlonech probíha den předem. Ubytovali jsme se kousek od depa, což jsme mysleli že bude výhoda. Bohužel pod okny byla hospoda a zrovna v pátek měli venku živou hudbu, která hrála až do 1:00. Nepomohly ani zavřené okna a tak jsme toho moc nenaspali – budíček byl v 5:00. Ráno klasická příprava před závodem, něco sníst, zajít na záchod, zkontrolovat potřebné věci k závodu, nasadit čip, dofoukat kola, obléknout kombinézu a vyrazit do depa. Příprava v depu proběhla bez problémů, jen jsem váhal zda si vzít návleky na ruce nebo ne. Svítilo sluníčko a bylo krásně bez mráčku a proto jsem je nakonec nechal v depu a nebral sebou. Později jsem na kole litoval, že je nemám.

moraviaman_voda

Před startem plavání jsem stihl jen krátké rozplavání a už jsem šel na startovní čáru. Tam jsme si s Vlastíkem popřáli ať se nám daří a v 7:00 odstartovali společně s dalšími 160 závodníky. Plavání bylo rozděleno do 3 okruhů s výběhem po každém kole. Plavání pro mě probíhalo bez problémů, po první bojce jsem doplaval skupinku 2 plavců, se kterýma jsem zůstal až do konce. Plavalo se mi dobře a po prvním okruhu jsem začal věřit na čas kolem 1 hodiny. Nakonec se mi to podařilo a do prvního depa jsem běžel v čase 1:00:48.

moraviaman_po_kole

Na kolo jsem vyrážel na 20. místě, v kategorii dokonce na 5. Vzhledem k plánovanému času na kole, bylo jasné že se v pořadí propadnu. Kolo bylo rozděleno do 4 okruhů, začínalo se směrem na Hulín, po pěkném asfaltu. Pak zpět do Otrokovic a pak dále směr na Kroměříž. Tento úsek už neměl tak dobrý asfalt a byl také více kopcovitý. V průběhu cyklistiky ukázalo počasí co umí, až na sněžení předvedlo snad vše, dokonce i kroupy. Navíc se postupně začal zvedat vítr a úseky na obrátky byly proti nepříjemnému větru. Asi po 30km mi přetal fungovat tachometr a až do konce cyklistiky už nenaběhl Smutný obličej, tak jsem celé kolo odjel podle pocitu. Na obrátkach jsem kontroloval odstup na Vlastíka, který se postupně přibližoval a přibližoval. Podle mezičasů to vypadalo na čas kolem 5:30, což byl pěkný čas a ani jsem se na něho moc nenadřel. Poslední okruh jsem po zkušenostech z Czechmana plánoval zajet volněji, abych předešel případným křečím na běhu. Cyklistiku jsem nakonec zvládl za solidních 5:36:10, oproti plánu jsem měl rezervu přes 20 minut a navíc jsem se cítil fakt skvěle bez jakýchkoli problémů. Těsně před depem mě dojel Vlastík a tak jsme do depa vcházeli společně. Vlastíkovi se podařilo zajet nejrychlejší kolo v jeho kategorii, čas měl 5:22:33.

moraviaman_beh

Na závěrečný maraton jsme vyběhli také společně, z toho jsem moc radost neměl protože to znamenalo, že to nebude na pohodu a budu muset zase porušit plán a běžet rychleji Veselý obličej. A taky že jo, Vlastík to ze začátku pěkně rozbalil, ještě na druhé občerstvovačce jsme běželi společně, dle mezičasů jsme to rozběhli na čas kolem 3:20. Po otočce se mi podařilo zavěsit za Lukáše Krpce (celkově skončil 6.), který byl o kolo přede mnou. S ním jsem odběhl necelý půlmaraton, střídali jsme se vepředu a dařilo se nám držet docela pěkné tempo. Na půlmaratonu jsem byl za solidních 1:42 a cítil jsem se dobře. Vlastík naštěstí zvolnil a postupně jsem se mu začal vzdalovat. Při náběhu do třetího kola jsem zhodnotil, že vzdálenost mezi námi je dostatečná tak jsem mohl zvolnit Veselý obličej. Maraton jsem nakonec dal za 3:37:07 bez krizí, jen v posledním kilometru jsem začal cítil lehké náběhy křečí. Vlastík doběhl za 4:05:02, kdy asi poslední 2km musel přejít do chůze. Po průběhu cíle nás pak čekala finišerská medaile, diplom a sklenička šampusu Veselý obličej.

moraviaman_cil

Výsledný čas jsem měl 10:16:55, což znamenalo 24.místo celkově a v kategorii 9. místo. S časem jsem spokojen a věřím že na Slovakmanovi to může být ještě lepší, tam už se šetřit nebudu a pojedu to naplno.

moraviaman_v_cili

Vlastík dokončil za 10:45:03 (napoprvé parádní čas) celkově na 42 místě a v kategorii na 4. místě, kdy mu bedna utekla o necelých 8 minut.

moraviaman_cil_vlastik

Závodu se také zúčastnili kamarádi z Trisport Teamu, se kterýma v Praze plavu a běhám. V rámci přípravy na Ironman Regensburg postavili dvě štafety a obě štafety dokončili po 10 hodin.

moraviaman_trisport

Moraviaman je opravdu pěkný závod, kterého se v budoucnu určitě ještě zúčastním. Ve srovnání s loňským Slovakmanem, je dle mého názoru těžší kolo i běh. Uvidíme jaké tratě budou letos na novém místě Slovakmana v Pieštanách. Na konec musím poděkovat Marušce a Bohunce za bezchybný servis při závodě. A taky Kamči, že má pochopení pro můj koníček Veselý obličej.

Fotky http://picasaweb.google.com/jijelinkova/Moraviaman2662011# a http://picasaweb.google.com/tri.czechman/moraviaman2011

Výsledky tady.

Televizní záznam ke shlednutí tady.

Tags: , ,

Triatlon | Závody 2011

Comments

29.6.2011 23:41:28 #

Vlastík

no ten běh jsem pokazil, ale jinak se mi to líbilo.
už jsem si objednal kola od číňana, takže jestli dorazí, tak mne to asi rozhoupe na slovakmana Smile
A na Lumíra musím ještě hoooodně trénovat a papat hoodně energetických tyčinek Smile

Vlastík Czech Republic |

30.6.2011 12:58:17 #

Materazzi

kup si viagru, pry mam podobne funkce jak epo. Ale kluci super vykon, neuveritelne, grandionzi, velkolepe, uzasne .... proste nemam slov k vyjadreni svych pocitu. No jeste zbyva dostat Vlastika do tymu ....