Elbaman 2012

by Lumír 26. November 2012 20:04

Druhá návštěva Elby a letošní třetí dokončený ironman.

Po loňském úspěšném dokončení Elbamana, jsem moc dlouho nepřemýšlel a přihlásil se i na letošní ročník. Na Elbu jsme vyrazili v neděli 23.9. ráno a bez problémů jsme v podvečer dorazili do Ovara v Itálii, kde jsme plánovali přespat jednu noc a já jsem chtěl další den vyjet na Monte Zoncolan.

V pondělí ráno před 8 jsem vyrazil. Kopec je to opravdu hodně těžký, není tam kousek místa kde by se dalo odpočívat a sklon trati je šílený. Když to srovnám s Passo dello Stelvio(které jsem jel letos v létě), tak dle mě je Zoncolan daleko náročnější kopec. Na necelých 11km se vystoupá přes 1200 výškových metrů a průměrný sklon je 11,5%. Nahoru jsem dřel něco přes hodinu. Bohužel bylo zataženo, takže vrchol byl v mracích a nic nešlo vidět. Za krásného počasí je tam prý jeden z nejkrásnějších výhledů v této části Alp.

WP_000224

Na Elbu jsme dorazili v pondělí večer a hned nás čekalo nemilé překvapení – moře bylo hodně divoké a počasí taky nevypadalo nejlépe. Byli jsme tam a stejně se už nic nedalo dělat, jen zůstat a věřit, že se počasí zlepší a moře uklidní. V příštích dnech bylo počasí takové neslané nemastné, ani slunko ani zima. Moře se ale naštěstí pomaličku uklidňovalo a vypadalo to, že v neděli na závod bude bez vln.

Tratě závodu zůstaly téměř totožné jako v loňském ročníku, jediná změna byla v tom, že se na trati kola nezajíždělo do centra Marina di Campo, ale jelo se hned z města pryč. Což mělo za následek zkrácení tratě o necelé 3 kilometry. My jsme oproti loňsku také nic nezměnili a bydleli jsme na stejném místě Veselý obličej v kempu La Foce.

Je tu neděle 30.9. ráno a to znamená start letošního ročníku Elbamana. Před 6 ráno jsme společně s Viktorem dorazili do depa a začali si chystat věci. Viktor měl více času, jel polovičního IM a startoval až po 8, ale chtěl vidět start IM tak proto dorazil už se mnou – za 2 roky se na start Elbamana snad postavíme společně Veselý obličej. V depu jsem byl nachystaný celkem rychle a bez problémů – asi se už projevuje častější účast na IM a příprava díky tomu probíhá tak nějak automaticky Veselý obličej.

elbaman2012_1

Start závodu je v 7:00, moře je relativně klidné a tak si říkám že bych mohl vylepšit čas z loňska. Bohužel hned ze začátku cítím, že to dnes ve vodě není ono a hodně se trápím. Většinou se ve druhé pulce plavání dostanu do tempa, ale dnes to prostě nejde. Trápím se a z vody vybíhám až za 1:04. První depo zvládnu za necelé 4 minuty a vyrážím na kolo.

Z kola mám největší obavy, přece jenom od Embrunmana neuběhlo zas tolik času a tak vůbec netuším jak se mi pojede. Naštěstí z loňska už znám detailně celou trať a tak vím kdy mě čeká jaký kopec a psychicky se na ně připravuji předem Veselý obličej. První dva okruhy se mi jedou pocitově dobře a jsem schopen v kopcích i předjíždět soupeře. Klasicky pak ztrácím ve sjezdech, ale už to není taková tragédie jako loni, asi se projevily sjezdy co jsem absolvoval v letě na Embrunmanovi Veselý obličej. Ve třetím kole dostávám menší krizi, ale není to nic hrozného co bych nepřekonal a tak se úspěšně dostávám do druhého depa. Na kole jsem se trápil necelých 7 hodin a už se těším až se proběhnu.

elbaman_2012_2

Ve druhém depu jsem se zdržel něco přes 6 minut a v klidu vyrazil vstříc maratonu. Na běh jsem se těšil a chtěl jsem si maraton zase po delší době trošku užít a moc se netrápit. Bohužel se začalo kazit počasí a přišel pořádný slejvák, který zatopil některé silnice a běželi jsme po kotníky ve vodě. Taky se ochladilo, takže moc příjemné to nebylo. Navzdory počasí se mi však dařilo držet celkem slušné tempo, které jsem byl schopen v závěru i vystupňovat. A tak jsem se do cíle dostal za 3:53:30, což celkově dalo 12:05:15.

Lumir Elbaman

Sice jsem si nesplnil plán, který jsem měl před startem – a to bylo co nejvíce se přiblížit času 11:30. Ale vzhledem k tomu, že jsem na kole v nohách ještě cítil letošního Embrunmana, tak jsem spokojen. Hlavně běh mě příjemně překvapil, zvládl jsem ho bez problémů/krizí a v celkem slušném čase. Příští rok Elbamana vynechávám, ale pokud vše půjde jak má, tak v roce 2014 budu opět na startu a věřím, že ne sám Veselý obličej.

Výsledky. Fotky od Kamči K.

Tags: , ,

Triatlon | Závody 2012

Comments

11/26/2012 10:04:43 PM #

Materazzi

Jednou tam budu muset taky zajet...pekny vykon...

11/26/2012 10:26:58 PM #

lumir

2014 se chysta velka vyprava, tak se doufam pripojis!

11/27/2012 7:08:16 AM #

Kodlos

Jak moc velka?

Kodlos Czech Republic |

11/27/2012 11:15:10 AM #

lumir

chces jet taky? myslim ze cely ostrov nezaberem Smile

11/27/2012 5:42:46 PM #

Vlastík

pěkně, už vybíráš zálohu?

Vlastík Czech Republic |

11/28/2012 8:50:04 AM #

lumir

tak to abysme uz zacali shanet nejake velky barak at se vsichni vlezem Smile

11/29/2012 9:26:39 AM #

Materazzi

Zdar jeste jednou, koukal jsem ted na ty fotky a vidim, ze Viktor tam je medialni hvezda - ze poskytuje rozhovory do televize ... jo a hlavne, Lumire, kup si 80cm predstavec ....dyt tam mas snad 120 a zbytecne si na tom kole natazeny ...

11/29/2012 9:27:37 AM #

Materazzi

myslel jsem samozrejme mm a ne cm