Půlmaratón Moravským krasem 2015

by Materazzi 23. listopadu 2015 16:18

Zlepšený osobák o celé 4 vteřiny Smile

Půlmaratón Moravským Krasem, který startuje v Blansku vždy v létě, byl letos kvůli rozkopaným cestám přesunut na podzimní termín konce října. To jsem hned věděl, že si ho nesmím nechat ujít. V létě se totiž věnuju pouze triatlonům, a tudíž přesun termínu byla pro mne jedinečná příležitost se ho zúčastnit. Tentokrát jsem si dal před závodem dva dny pauzu. Jednak jsem chtěl zaběhnout dobrý čas a jednak jsem se necítil moc dobře. Nebyl jsem si jist, jestli je to rychlá trať, jelikož se přeci jen stoupá k punkevním jeskyním, ale myslím, že to docela jde. Po úvodních dvou kolech Blanskem sice následuje mezi 5 a 12 kilometrem stoupání na obrátku k punkevním jeskyním, ale je to jen necelých 100 metrů na 7 kilometrech pozvolného stoupání. Důležité pro tuto trať je mít pak dost síly to po obrátce v následném klesání zpět pořádně rozbalit, což se mi myslím povedlo.

pmmk2015_02

Po startu společne s dalšími cca 1200 běžci jsem začal velmi obezřetně. Snažil jsem se běžet tempo kolem 4:30 na kilometr a počítal jsem, že v onom stoupání něco ztratím. Což se také stalo a u punkevních jeskyní na obrátce na 12 kilometru se mi zdálo, že nemám šanci svůj osobní rekord na půlmaratón atakovat. Směrem s kopce jsem se ale snažil zrychlit a ono to opravdu pěkně běželo. Čím jsem se více blížil k cíli, tím jsem tlačil více a více na pilu a celková průměrka klesala a klesala.

pmkk2015_03

To jsem začal přemýšlet o tom, že jsem schopen se k osobáku přiblížit. To už jsem taky delší dobu doháněl a předbíhal jednoho běžce za druhým, což mne náramně bavilo. Posledních pár kilometrů jsem jel úplně na krev a nechápal jsem, proč všichni kolem mne běží tak pomalu. V cílové rovince jsem si ještě zasprintoval a bylo z toho vylepšení osobáku na půlmaratón o 4 sekundy na 1:37:08 (čistý čas 1:36:59).

Celkové výsledky

Lysacup 2016 - 4. etapa Rajská bouda

by Honza 23. listopadu 2015 13:04

Dole na blátě nahoře na sněhu.

Po dlouhé pauze od IRONMAN Wales jsem se rozhodl vypadnut z města a pročistit si hlavu. Z Fugy se na Lysou nikomu nechtělo a vypadalo to, že pojedu sám, ale na poslední chvíli jsem se domluvil s Honzou Schwarzem z Novatopu. Etapu od Rajské boudy jsem ještě nikdy neběžel, ale důvěrně znám. Věděl jsem, že na nás čekají ostrá stoupání od Veličků na Lukšinec a taky chuťovka na vrchol. Mým cílem bylo si zaběhat (pokud to půjde) a užít si první letošní sníh. Dole v Malenovicích bylo 2,5 stupně, na Lysé Hoře – 3 stupně a 20 centimetrů sněhu.

Během stoupání na Horu jsem zjistil, že z Fugy přece jen nejsem sám. Zezadu na mě zahalekal Viktor Kubita, který přijel na víkend. V Brně moc kopečků nemají, proto se vydal na Lysacup. Běželi jsme společně až na Lukšinec, ale pak se mi Viktor na pár desítek metrů vzdálil. Tento odstup si udržel a na vrcholu byl asi minutu přede mnou. Oba jsme se vlezli pod hodinu a zkonstatovali, že forma není to, co bývala. Ale náladu nám to nezkazilo, spíš naopak. Honza Schwarz doběhl asi deset minut za náma. Pěkná atmosféra na zasněžené Lysé Hoře a první účast na LC v roce 2015!

Kuřimská hodinovka 2015

by Materazzi 20. listopadu 2015 14:08

Konečně rozumný výkon na hodinovce

V polovině října se v Kuřimi konala tradiční hodinovka na škvárovém ovále kolem místního fotbalového stadionu. Potřetí jsem se rozhodl zúčastnit, a jelikož forma se zdála dobrá, chtěl jsem i z plného tréningu zaútočit na 14 km. S přihlédnutím na škvárový povrch a obrostlý vnitřní okraj dráhy trávou jsem byl ochoten slevit maximálně jedno kolo dolů. Na startu nás bylo asi 70 a počasí bylo pro mne myslím ideální. Nefoukalo a bylo chladno, ale zase ne moc. Na hodinkách jsem si nastavil „time alert“ na vypočítanou dobu jednoho kola pro celkovou vzdálenost 14km a podle toho jsem běžel. New Picture

V prvních 3 kolech jsem získal na tuto vytýčenou vzdálenost asi 75 metrů náskok a pak jsem běžel pořád za jedním borcem, který běžel přesně v tempu, které jsem potřeboval. Po čtvrt hodině začal zpomalovat, a když jsem po 20 minutách zjistil, že už jsem pod plánovaným časem, tak jsem ho předběhl. Pomohlo to jen chvíli a pak jsem už začal na plánovaný čas ztrácet i já. Každé kolo kolem 20 metrů. V hlavě jsem rychle spočítal, že by to na požadovaných 13600 metrů mělo stačit a tak jsem to nijak nehrotil. Jen jsem hlídal, ať neztrácím moc. Nakonec to ke konci ještě byla fuška a pár minut před cílem jsem si musel hlavně poslední dvě kola pořádně hrábnout, aby mi to vyšlo. Nakonec v cíli 13 621 metrů. Je to můj osobák na hodinovku. Ale po pravdě řečeno jsem nikde jinde než tady na Kuřimské škváře hodinovku neběžel.

Výsledky

Běh o pohár Jehnic

by Viktor 18. listopadu 2015 23:17

První závod zimního Brněnského běžeckého poháru

Vzhledem k tomu, že náš dům je již hotový a jsem už "brňák jako noha", tak jsem se vydal na první díl zimního běžeckého poháru, který se běhá v okolí Brna. První závod se běžel v obci Jehnice, což je od našeho nového bydliště asi 5km, takže nebylo nad čím uvažovat :-) Od Slovakmana jsem pořádně nic nedělal, v bazéně se topím, na kole jsem byl jen jednou a tak jsem byl zvědavý na běh, kterému jsem se také moc nevěnova l..... ale co, nějak se začít musí. Ráno jsem se probudil, vlezl na váhu, která mi ukázala, že začínám sbírat tuk na zimní měsíce 95,5kg....nenechal jsem se odradit a v 11:45 hod. něco přes 400 bežců vyrazilo na trať v délce 10990 metrů, které uvádí pořadatel (Garminy mi ukázaly v cíli 10390 m) . Běžely se dva okruhy, vesměs po štěrkových cestách, polích a trochu toho asfaltu, s nějakým tím převýšením.....cca 240 metrů (no prostě rovina vypadá sakra jinak :-) )

Nevěděl jsem jak na tom budu, tak jsem volil tempo, kterému jsem věřil, že mně dovede do cíle. Po dvou kilometrech jsem se cítil dobře, tak jsem přidal a začat stahovat nějaké ty soupeře. K mému překvapení jsem ve druhém kole zahlédl dres SK FUGA, v kterém byl oblečen Vilém. Viděl jsem, že jsem na tom o něco lépe a tak jsme se pozdravili a zkusil jsem mu utéct, což se mi podařilo a do cíle jsem doběhl jako 214ctý v čase 48:53, což mně mile překvapilo, vzhledem k okolnostem :-) Vilém byl kousek za mnou 227 místo a čas 49:31. V cíli jsme s Vildou prohodili pár slov a ten mně hned zaúkoloval, že mám napsat článek. Ve srovnání s Ironmany, které podniká zbytek členů to sice nic není, ale aspoň víte, že Brněnská jednotka stále žije :-)

Výsledky tady

Brněnský masakr 2015

by Materazzi 16. listopadu 2015 15:36

Konečně slušně absolvovaný Brněnský masakr

V polovině Září jsem se potřetí postavil na start Brněnského masakru. Po vzdání v prvním ročníku kvůli nemoci a protrápeném loňském ročníku po 3 měsíčním tréninkovém výpadku jsem chtěl letos pokořit 8 hodinovou hranici. Což mi přišlo na mne jako docela dobrý čas. Rozhodl jsem se snažit běžet přibližně v tempu jako před dvěma lety, s tím že tentokrát to zvládnu až do cíle. Nastudoval jsem si tedy, jak jsem na tom byl předloni s časem na různých místech trati a ráno v sedm hodin jsem s cca 190 dalšími závodníky vyrazil na 63 km dlouhou trať s převýšením 2180 metrů v kopcovitém severním okolí Brna.

Úvodní část znám jako svoje boty, vždyť trasa vede jen asi 2 kilometry od mého bydliště v Kuřimi. Moc jsem to nehonil s vědomím, že první větší zatěžkávací zkouška bude výstup na Babí lom a ne zrovna jednoduchá (téměř horolezecká) pasáž po hřebeni Babího lomu. Vše jsem bez větších problémů zvládl a u Vranovského kláštera jsem byl téměř přesně v čase, jak jsem chtěl být. Seběh dolů jsem pojal dost volně. Dole u řeky mne totiž v uplynulých ročnících vždy chytla první krize. Volnějším tempem se mi krizi podařilo předejít a pěkně jsem to rozpálil nahoru na Nový hrad. Vůbec nahoru mi to šlo letos nějak líp než dolů. Velká krize přišla před Máchovým pomníkem až dolů do Adamova. Tam jsem dost ztratil. Nahoru na rozhlednu mi to už ale opět šlo. Dolů do babic mi pak zase trvalo, než jsem to rozběhl, ale to byla asi poslední opravdu velká krize. Pak to šlo sice těžce, ale tak nějak samo a v druhé polovině závodu jsem spíše lidi předbíhal. Zejména posledních cca 10 kilometrů jsem měl pocit, že všichni jsou už jako nějaké mátohy a stáhnul jsem minimálně 6 lidí. V cíli nakonec v čase 8:13:39 na 108 místě. Pod 8 hodin to sice nebylo, ale byl jsem vcelku spokojený. Škoda těch dvou velkých krizí, které byly zrovna v sebězích, kde se dal čas pěkně nahnat. Už se těším na další ročník.

Výsledky závodu

Na plný boty 2015

by MartinK 11. listopadu 2015 10:09

Tréninkových 32 km v horách.

Od H10 jsem si dal od běhání pauzu, takže Na plný boty jsem si to šel hlavně užít. Původně jsem měl jít sólo, ale bráchovi odpadl brácha, tak jsem šel nakonec s bráchou Veselý obličej. Základna byla ve Velkých Karlovicích v hotelu Galík. V 9 hodin večer oznámil organizátoři tři vrcholy: Gigulu, Kotlovou a Vysokou. Naplánovali jsme trasu, dali již tradiční pivo před závodem a ve 22:00 odstartovali. Počasí bylo ideální – teplota okolo čtyř stupňů, viditelnost dobrá. Vrcholy jsme zdolali v pořadí Gigula-Kotlová-Vysoká. Na prvním vrcholu jsme byli těsně za dvojicí, která se v cíli umístila na druhém místě, běželo se nám skvěle. Při seběhu jsme se ale trochu odchýlili od plánované trasy, což nám vzalo především psychické síly, ale běželi jsme dál. Vystoupali jsme na Kotlovou a pak už to byl po hřebenovce za jasné hvězdné oblohy nádherný běh na třetí vrchol. Závěr tvořil asi 4 kilometrový seběh. Celkově jsme uběhli 32 kilometrů s nějakými 1400 metry převýšení. Čas 4:13 není žádná sláva, pojali jsme to ale spíše tréninkově. V kategorii muži dvojice stačil na páté místo.

Hornická desítka 30. ročník

by HonzaM 10. listopadu 2015 09:48

Podzimní proběhnutí ve Frýdku.

Minulou sobotu 7. listopadu se již tradičně konal tentokrát jubilejní třicátý ročník Hornické desítky. Na startu letos stáli jen dva zástupci z SK Fuga a to Karolína a já. Letos kvůli nestále vzrůstajícímu počtu závodníků, byl závod rozdělen zvlášť na ženy a muže. A tak jsme se mohli s Kájou navzájem povzbuzovat se a fandit si.

Ve dvě hodiny odstartovaly ženy a už po prvním kole bylo jasné kdy s největší pravděpodobností vyhraje. Kája se držela mírně vzadu, trochu moc se oblékla a tak i možná proto doběhla v čase 46:13 o více než minutu a půl za osobákem na celkovém 338. místě (což bylo mé startovní číslo).

Ve čtvrt na čtyři odstartovali muži, postavil jsem se trochu víc dozadu s tím že poběžím kolem 43 minut, protože jsem naposledy běžel na Elbě, tak ať běžcům nezavazím. To se ukázalo jako chyba, první dva kilometry se nedalo moc předbíhat a lidé dost zavazeli. Poté se to trochu natáhlo a já si běžel své tempo. Kupodivu to docela odsýpalo a v cíli jsem byl za 41:17. Jen něco málo přes minutu oproti osobáku. Takže spokojenost,..

Blanenská desítka

by Materazzi 9. listopadu 2015 14:58

test jak na tom jsem vlastně běžecky

Blanenskdestka2015-874Po triatlonové sezóně jsem se rozhodl, že musím něco udělat s během, který letos nepatřil mezi mé silné stránky. Po dvou týdnech intenzivního běhání jsem se v polovině září z plného tréningu zúčastnil Blanenské desítky ať otestuju, jak na tom vlastně běžecky jsem. Byl jsem zde i loni, i když tenkrát po dvouměsíční pauze, a tak jsem věděl, že mne čeká - téměř naprostá rovina ve dvou kolech a 3 oběhy kolem kužele. Celý den se nesl v Blansku ve sportovním duchu a po závodech bruslařů, koloběžkařů a běhů různých kratších vzdáleností, čekal hlavní závod na certifikovaných 10 kilometrů, do kterého se přihlásilo téměř 500 závodníků. Uvažoval jsem o tempu něco kolem 4:15, že bych mohl zkusit osobák a dostat se pod 43 minut. Ale moc jsem tomu nevěřil. Prvních 2,5 kilometrů na obrátku šlo skvěle. Bylo to však po větru a zpět do cíle prvního kola to už byla pro mne pěkná fuška. Udržet požadované tempo byla dřina, protože docela hodně foukal protivítr. V druhém kole jsem už postupně vadnul. Opět po větru na obrátku to celkem ještě šlo, ale poslední úsek proti větru jsem už vůbec nezvládl. Nakonec jsem měl v cíli čas 44:02 (čistý čas 43:56). Rozhodl závěr, posledních 2,5 kilometrů, neboť druhé kolo jsem měl o minutu pomalejší než první. V závodě jsem obsadil 76. místo a byl jsem i s tím časem 44:02 docela spokojený. Myslím, že kdybych trochu na závod formu poladil, tak bylo v mých silách zaútočit na osobák.

Výsledky

Křižanovský triatlon

by Materazzi 9. listopadu 2015 13:49

na závěr triatlonové sezóny 3. místo v kategorii

Pouštím se do sepsání článků o závodech, o kterých jsem ještě nepsal. Nejprve závěr letošní triatlonové sezóny. Chtěl jsem sezónu ukončit na Slovakmanu 113, ale ve Slevomatu narychlo koupená rodinná dovolená v pohádkové vesničce zapříčinila přehodnocení záměrů. Vydal jsem se tedy na ne příliš známý triatlon do Křižanova. Tento triatlon v téměř olympijských distancích 0,8/45/8,6 (pro muže, ženy mají trať kratší) se koná vždy v poslední víkend v srpnu a jeho rodinná atmosféra mi učarovala a budu se snažit přijíždět do Křižanova pravidelně. Zázemí triatlonu je v rekreačním středisku DRAK kde se plave v Loučském rybníku. Bylo děsné vedro, ale když jsem viděl borce se soukat do neoprénu, tak jsem ho vytáhl taky. Nebylo to v něm až tak špatné, protože voda byla v jedné části rybníka docela studená. Na startu nás bylo asi 30 a úvodní plavání se mi pocitově moc nepovedlo a bylo jasné, že jestli chci jít pro medaili v kategorii, musím se zlepšit. Má věková kategorie byla 36 – 50 a určitě jsem měl ambice se mezi nejlepší 3 dostat. Chvíli po plavání jsem udělal dvojici se Zdeňkem Doleželem se kterým jsem odjel pak celou cyklistiku. Pár lidí jsme předjeli a jeden borec nás dojel a v neočekávaném okamžiku nastoupil. Šel jsem hned po něm, ale vjela mezi nás motorka, která následně odbočovala a tak jsem musel brzdit a pak už jsme borce jen viděli celý zbytek cyklistiky cca 500 metrů před námi. Cyklistika se jede jinak bez jakéhokoli zabezpečení, ale na trati není nic, co by průjezd komplikovalo. Vyjma několika semaforů na přechodech, jenž jsem jeden projel na červenou.

Na běhu, který vede napůl polními cestami a na půl po asfaltu mne Doležal hned předběhl, ale za chvíli jsem byl opět před ním s vědomím, že jde o můj letošní poslední triatlon a tudíž s odhodláním nechat na trati úplně všechno. V tu chvíli jsem byl druhý v kategorii, což jsem ale nevěděl. Na asfaltovém úseku bylo vedro k nevydržení, ale nehleděl jsem na to a valil, co to dá. Cca 3 kilometry před cílem mne ale předběhl borec Šťáva a odsunul mne na celkově 7. a v kategorii 3. místo za čas 2:18:56. Závod ovládli dva Ekoláci, kteří tam prý pravidelně jezdí – Navrátil a Pospíchal. Já jsem byl spokojen. Dostal jsem pěkné ceny, okoupal se v rybníce a jel domů. Hezký závod, milí lidé. Určitě přijedu zase.

A tady výsledky

Elbaman 2013

by Lumír 6. listopadu 2015 21:31

Extrém na jinak pohodové Elbě.

Elbaman patří mezi mé oblíbené závody. Trať závodu je v pěkném a těžkém prostředí, navíc je to ideální prodloužení si léta. Tradičně je to spojeno s rodinnou dovolenou. Letos to měla být má 3. účast (2011 a 2012) a termín byl stanoven na 29.9.2013.

Celý týden pře závodem panovalo parádní počasí, trošku změna přišla v pátek kdy se zvedly vlny. Upřesnila se předpověď počasí, která slibovala na neděli déšť a vítr. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost a v klidu relaxoval před závodem. Trošku jsem zpozorněl v sobotu večer, kdy jsem se šli projít kolem pláže a to co jsem viděl na moři jsem zatím na Elbě nezažil. Vlny fakt obrovské, Kubík z toho nadšený, mě se to až tak nelíbilo. Říkal jsem si, že se to snad do neděle rána uklidní.

V neděli ráno mi to přišlo ještě horší, ale co start se kvůli vlnám neodloží, tak je potřeba se s tím smířit a zabojovat. Po závodě jsem se dozvěděl, že pár lidí nenastoupilo kvůli vlnám ani na start a také pár vzdalo v průběhu nebo po plavání.

Klasicky v 7:00 bylo odstartováno, vlny obrovské. Nepříjemné to bylo hlavně když se plavalo přímo proti, to jsem měl pocit že stojím na místě. A pak zpět na břeh, to zase byly nepříjemné boční vlny, které hodně znesnadňovaly orientaci. Plavání jsem nakonec zvládl za 1:09.

Na kolo jsme vyrážel celkem v pohodě a čekal co nám ještě počasí ukáže. Taky že jo, ve druhém okruhu přišel šílený slejvák, kdy se na cestě udělala řeka a bylo hodně obtížně se na cestě vůbec udržet. Někteří závodníci dokonce zastavili a čekali až přestane pršet a voda trošku opadne. Po nějaké době déšť ustal, voda na cestě zmizela, ale jízda byla stále dost nebezpečná. Hlavně v zatáčkách a ve sjezdech, kdy to hodně klouzalo. Osobně jsem byl svědkem pádu, kdy mě předjel borec ve sjezdu a v zatáčce mu to sklouzlo a byl na zemi. Naštěstí jsem se mu v poslední chvíli vyhnul, od té doby jsem ale pokračoval hodně opatrně a neřešil vůbec čas a soupeře. Konec cyklistiky už byl v pohodě, vyšlo slunce a cesta jakž takž uschla.

Běh pak už byl úplně bez deště a na sluníčku. Po náročné cyklistice, jsem už jen vyklusával a cílem bylo pouze dokončit. Jednak jsem nějak ztratil motivaci se zmáčknout a také jsem díky hodně opatrné jízdě dost ztratil. V cíli jsem byl zatím v nejhorším čase 13:01:46.