Ironman 70.3 Budapest 2015

by Lumír 28. srpna 2015 06:01

Premiéra na závodě pod hlavičkou Ironman a je z toho osobák a slot na Mistrovství světa 2016.

Ironman 70.3 Budapest (1,9 – 90 – 21,1) se konal v sobotu 22.8.2015 v Budapešti. Na závod jsme se příhlásili už na podzim 2014 s Karlem. Ten ale odjel na delší dobu do zahraničí, tak své místo nabídl ostatním a díky tomu se závodu mohl zúčastnit i Honza H. Bylo to pro nás oba poprvé, co jsme se zúčastnili tak velkého závodu. V pátek při registraci, rozpravě, prohlídce monstrózního expa a ukládání věci do depa, jsem neměl vůbec příjemný pocit a říkal jsem si, že akce podobného typu se už příště účastnit nebudu. Budapešť byla naplánována jako test před zářijovým Ironman Wales (3,8 – 180 – 42,2), kde budeme také společně s Honzou. Takže před závodem neproběhla žádná speciální příprava a šlo se přímo na to. No a když už jsem tam byl, tak ve mě hlodala myšlenka pokusit se získat slot na mistrovství světa 2016.

11887544_876974789005389_56103219787[1]

Plavecká část probíhala v 1 okruhu ve slepém rameni Dunaje, cyklistika pak byla dvou okruhová a vedena po obou stranách Dunaje s jedním kopečkem k parlamentu. Běh byly 4 okruhy tam a zpět s jedním podchodem, kde byl mírný seběh a výběh, jinak to byla absolutní placka. Start závodu byl ve vlnách po 15 minutách, začínali profíci v 9:00, Honza startoval 10:05 a já jsem přišel na řadu v 10:20.

Z plavání jsem měl trošku obavy, protože první bójka byla hodně blízko a v naší vlně nás startovalo něco přes 200 závodníků. Mé obavy se nakonec nepotvrdily a celou trať jsem absolvoval bez kolizí. Zhruba v půlce okruhu jsem už doplavával závodníky z předchozí vlny. Do prvního depa jsem se dostal za 30 minut, což nebylo ani dobré ani špatné. V kategorii to stačilo na průběžné 25. místo.

Na kolo jsem vyrazil hned zostra s cílem pokusit se zajet čas pod 2:25. Díky tomu, že jsem startoval téměř v poslední vlně, jsem měl před sebou většinu startovního pole. To znamenalo, že jsem jen předjížděl a předjížděl. V průběhu celé cyklistiky jsem se vůbec necítil ve své kůži a nemohl jsem se ani dostat do pohody. Cítil jsem se jako býk v aréně, kterého pořád drážní červeným šátkem a nedopřejí mu chvilku odpočinku. Kolo nakonec nedopadlo dle očekávání a do druhého depa jsem dojel za 2:30. I přes špatný výkon jsem se v pořadí posunul dopředu na průběžnou 14. pozici.

Nejvíce jsem se těšil na běh, který byl na obrátkové trati a sliboval jsem si od toho, že budu mít přehled o svých soupeřích. Bohužel díky startu ve vlnách bylo na trati už hodně závodníku a tak kontrolovat své soupeře bylo takřka nemožné. Nezbývalo nic jiného než makat naplno co to jde. Na běžecké části mě nikdo nepředběhl a mě se podařilo v kategorii propracovat na 8. místo. Půlmaraton se mi podařilo zvládnout za 1:26, což nebylo úplně nejhorší.

logo_im_hawaii_thumb5Celkově jsem dokončil za 4:32 na 87. místě a v kategorii na 8. místě. Závod se mi moc nepovedl, ale s výsledkem jsem nakonec spokojený. Pocit spokojenosti samozřejmě vyvrcholit při ceremoniálu udělování slotů na mistrovství světa 2016. Atmosféra tam byl opravdu úžasná a bylo příjemné sledovat radost závodníků, kteří se kvalifikovali. Celé to vyvrcholilo tím, že jeden slot připadl i mě. Vůbec jsem neváhal zda si ho vzít nebo ne a s radostí ho přijal. Jeden z vrcholů příští sezóny je tímto určen – 4.9.2016 Ironman 70.3 World Championship v Mooloolabě v Austrálii.

Honza si zajel nový osobák a průběh závodu popisuje takto: “Náhodou jsem se dostal k příležitosti zazávodit si na půlironmanské trati v Budapešti, na jednou ze závodů IRONMAN 70,3. Kamarád Karel Uhlíř se závodu nemohl zúčastnit a tak jsem jel já. Bohužel nešlo změnit jméno, takže ve výsledcích se vyskytuje Karel Uhlíř nikoliv Jan Hrabec. Ale to vůbec nevadí, za ten zážitek to stálo. Týden po TriPrague byl můj cíl dokončit pod pět hodin. To znamená žádné ulívání! Start mojí, respektive Karlovy kategorie 35 – 39 let, byl v 10:05. Plavání jsem zdolal za 32:50 a vše vypadalo dobře. Následovala trochu hektická cyklistika s velkým množstvím závodníků na trati. Za 2 hodiny a 37 minut jsem přijížděl do druhého depa. Následovala moje oblíbená disciplína. Běh! Musím říct, že jsem nasadil skvělé tempo a podařilo se mi jej držet až do cíle, kde jsem se ocitnul 4:47:23 od startu.”

V neděli se konal dětský Ironkids, bohužel jen jako běh. Zúčastnil se ho i Kubík. Byl trošku zklamaný, protože to byl jen běh, chtěl by k tomu minimálně i plavat. Organizace dětských závodů, byla bohužel o několik úrovní níže než předchozí den. Kapacita trati byla nepostačující a tak docházelo k pádům, nárazům na lavičky a podobně. Dětský závod zklamal nejen mě, dle Kuby to byl jeho nejhorší závod, který absolvoval. Tak pevně věřím, že Ironkinds ve Wales budou lépe zorganizovány a neznechutí Kubovi závodit.

Výsledky Ironman 70.3.

IMGP3621_thumb3

Krkonošman Full HD 2015

by Lumír 27. srpna 2015 19:48

Těžký dlouhý triatlon v Krkonoších a dva úspěšní finišeři.

Když jsem na webu objevil zmínku o vzniku nového dlouhého triatlonu Krkonošman v Krkonoších, tak jsem ani chvíli neváhal a hned jsem se přihlásil. Zkoušel jsem nalákat i další Fugáky, ale nakonec se přihlásili jen Malda a Honza H. Honza pak svou účast zrušil a tak jsem do Krkonoš přijeli ve dvou. Propozice slibovaly více než 5000m převýšení, z toho 1000m na závěrečném maratonu. V kombinaci s tropickými teplotami, nás čekal pěkně dlouhý den a grilování na sluníčku. Závod se od klasických dlouhých triatlonů lišil v několika věcech:

• start závodu byl v 5:00
  • limit závodníků byl stanoven na 30
  • na trať běhu byl povinný doprovod
  • cíl závodu byl v 1000 m nad mořem
  • na trati běhu byly dvě lékařské kontroly, které mohli stáhnout závodníka z trati

Toto jsou přesně závody, které mi sedí a velmi rád se jich účastním. Už na rozpravě den předem byla cítit příjemná pohodová atmosféra. Mým jediným cílem bylo závod dokončit se ctí a moc se nezničit do dalších tréninků. Malda byl 2 týdny po Otrokovicích, a tak měl cíl také dokončit.

Start v sobotu 4.7.2015 v 5:00 proběhl za zvuku písničky z Krkonošské pohádky skokem z mola. Čekaly nás celkem 4 okruhy. Vzhledem v nízkému počtu závodníku to bylo úplně bez problémů. Sice s časem jsem moc spokojený nebyl, ale v takových závodech se chleba láme až na kole a běhu.

krkonosman_plavani

Na kolo jsem vyrážel ještě v příjemném chládku a chvílemi mi byla i zima. Na což jsem pak smutně vzpomínal hlavně v závěrečném maratonu. Na trati kola nás čekalo 5 větších stoupání. Vzhledem k tomu, že jsem byl v Krkonoších poprvé v životě, jsem nevěděl co mě čeká. Proto jsem ze začátku kola moc netlačil na pilu a jel “pohodové” tempo. Postupně jsme vystoupali do Jánských Lázní, pak na Malou Úpu, znova Jánské Lázně. Pak následovalo stoupání nad Špindlerův Mlýn, sjezd a poslední větší stoupání na Špindlerovku. Poté to už byla vesměs “pohoda” až pod poslední stojku před druhým depem. Kolo jsem pocitově zajel dobře a před během jsem se ani necítil moc unavený a dokonce se na něj těšil Veselý obličej.

krkonosman_koloProfil cyklistiky.

Ve druhém depu mě čekal můj doprovod. Neměl jsem vlastní a tak mi pořadatele přidělili. Průvodce a chůvu mi na běžecké trati dělala Míša, které patří velký dík! Začátek běhu byl pohodový a příjemný. Čím více jsme se ale vzdalovali od depa, tak to bylo náročnější a náročnější. Trať stále mírně stoupala a moc stínu na ní nebylo. Slunce naplno ukazovalo co umí a dávalo nám najevo že to dnes zadarmo nebude. Až do Pece pod Sněžkou to bylo stále běhatelné. Zastavoval jsem jen na občerstvovačkách, ale i tak mé tempo postupně klesalo. Nejhorší úsek trati začínal kolem 35. km – to je v klasickém maratonu většinou doba, kdy to už začíná pořádně bolet a je třeba se kousnout a vydržet. Nás však čekal nejtěžší úsek trati – hodně drsný kopec, kde o běhu nebyla ani řeč, i chůze byla hodně náročná. Pod tímto kopcem byla také časová kontrola a kdo ji nesplnil tak měl být vyřazen ze závodu. Organizátoři nakonec rozumně tento časový limit zrušili a umožnili všem co ještě měli síly závod dokončit. Pro mě osobně to byl asi nejtěžší úsek trati a byl jsem hodně rád, když jsem byl nahoře. Tam už pak bylo jen jedno menší stoupání a závěrečný seběh do cíle. Dokončil jsem za 12:57 na celkovém 9. místě. O to ale vůbec nešlo, protože vítězové byli všichni co se v těch podmínkách a na tak náročné trati dostali do cíle!

krkonosman_behProfil běžecké tratě.

Malda se do cíle úspěšně dostal za 15:24. Byl to jeho první extrémní dlouhý triatlon a popral se s ním se ctí.

Závod hodnotí jako velmi příjemný s parádní atmosférou. Doporučuji všem , kteří chtějí okusit opravdu náročné tratě, kde není nic zadarmo. Ale o to víc pak chutná pocit úspěšného dokončení. Držím palce organizátorům, aby tento závod udrželi při životě a nabídli i dalším zažít příjemný den v Krkonoších Veselý obličej.

Výsledky.

krkonosman_cilove_foto

Malý Svratecký Maratón–62. ročník

by Materazzi 27. srpna 2015 18:34

Třetí účast a opět nic moc

Původně jsem tady měl psát o Pilmanovi, ale trochu jsem do Žďáru vyjel pozdě a dvě dopravní komplikace v okolí Olešnice, kde jsem nejprve vezl Janu, způsobily to, že jsem v deset hodin trčel ještě kousek před Žďárem s vidinou dorazit až někdy po 10:15. Tak jsem to otočil a jel rozzlobeně zpět. Pak jsem si ale vzpomněl, že v čase Pilmana se běží Malý Svratecký Maratón. Tedy běh na 32 km z Víru do Nedvědice údolím Svratky a pak zpět. msm2015Startuje se až odpoledne a tak jsem se potřetí tohoto běhu zúčastnil. Ani tentokrát jsem nepodal žádný oslnivý výkon. Na cca stovku běžců tohoto tradičního závodu čekaly na trati dvě zvláštnosti. Jednak byl průběh Vírem po objízdné trase uzavírky hlavní cesty a pak před Nedvědicí bylo cca půl kilometru po jednosměrném zúžení kvůli rekonstrukci. Před semafory sice pořadatelé řidiče na probíhající závod upozorňovali, nicméně to bylo celkem zajímavé na úzké jednosměrce, kdy běžci běží z obou stran a k tomu tam chtěly projet nějaké auta. Já přes prázdniny úplně ztratil schopnost běžet v nějaké rozumné rychlosti, a tak mi dělalo problém držet i 4:50 na km jak jsem si umínil před startem. Na trase je nutno překonat jeden větší kopec v Ujčově a ten mi při cestě zpět vzal hodně sil. Nějak jsem solidně doběhl ještě do Štěpánova, ale pak nastalo pro mne peklo na posledních deseti kilometrech. Zejména závěr po poslední občerstvovačce (cca 5km) byl úplně tragický, kdy jsem z poloviny šel a z poloviny lehce klusal. No a tímto stylem jsem se nakonec dobelhal do cíle v čase 2:59. Tedy přibližně ve stejném čase jako předloni. O více než hodinu za vítězným Danem Orálkem. No a na Pilmana, na kterého jsem se tak těšil, musím vyrazit až za rok.

Kompletní výsledky jsou tady

Havířská 10 - realizace tréninkového plánu od 10. - 25. 8.2015

by Vanda 27. srpna 2015 15:00

Paní Vanda jde za svým cílem – zaběhnout Havířskou desítku pod 1 hodinu.

Srpen byl pro mne také obdobím, kdy jsem kromě trénování strávila nějakou dobu na dovolené. V době od 7. 8. do 14. 8. 2015 jsem si užívala snad zaslouženého odpočinku u moře na ostrově Zakynthos. Ani tam jsem nezapomněla trénovat, i když se to nedařila zcela v souladu s tréninkovým plánem. Během dovolené se mi podařilo 2x si jít zaběhat – 11.8. 2015 cca 5 km, čas 30,25 min., 12.8.2015 cca 5 km, čas 29,53 min. Jelikož se dá v Řecku běhat pouze brzy ráno a ještě je tam časový posun 1 hodinu dopředu se mi to už vícekrát nepovedlo.

IMG-20150811-WA000

Po návratu domů jsem se ke sportovním aktivitám dostala až v neděli 16.8.2015 – krátký běh 5.8 km, čas 34,29 min.

Nový týden začal slibně, ale jen zdánlivě. Stihla jsem pouze běh v pondělí 17.8.2015 9,4 km, čas 59,50 min. Středa 19.8. 2015 rotoped 30. min. Ve čtvrtek jsme se opět vydali na cesty, tentokrát do Budapešti, kde se náš syn účastnil triatlonového závodu IRONMAN 70.3 Budapešť. Společně s manželem jsme mu zde dělali zázemí a hlavně jsme zde byli v roli diváků a fanoušků. Můj tréninkový plán opět dostal trhliny. Domů jsme dorazili v neděli večer.

Snad od nového týdne nastane v mém trénování opět řád a podaří se mi skluz dohnat. Začala jsem hned v pondělí 24.8.2015 delším během 9,3 km, čas 58,48 min.. V úterý odpoledne trénink pokračoval – rozklus 1,3 km, čas 8,31 min, pak 6x 500 m, čas 2,41, 2,42,2,37,2,31,2,27,2,23min., mezitím 5 min. rychlá chůze vždy zpět. Na závěr výklus 1,6 km, čas 11,06 min.

11822294_1580012932273246_1913072072075558754_n

Posledních 14 dní nebylo z pohledu trénování zcela ideální, doufám, že odpočinek na dovolené mi dodal potřebnou sílu a chuť smazat skluz a splnit to, co jsem si předsevzala.

Tréninkový plán pro 3. cyklus je tady. Registrovat na Havířskou desítku se můžete zde.

Trénink

TriPrague 2015

by Honza 25. srpna 2015 21:56

Poloviční ironman v centru Prahy.

Na první ročník triatlonového závodu TriPrague se vypravili naši dva Honzové. V neděli 16. sprna se proprali s půlironmanskou vzdáleností 1,9 km plavání, 90 km cyklistiky a na závěr 21 km běhu.

Teplota naší nejdelší řeky Vltavy byla pouhých 18 stupňů, takže neopren byla jasná volba. Trochu hektický start z vody a mela při prvních desítkách metrů mi trochu znepříjemnili úvod první disciplíny a dost jsem ztratil. Po vymotání se z houfu plavců jsem nasadil tempo a předplavával soupeře. Nakonec se mi podařilo dostihnout i Maldu, který odstartoval lépe než já.

První depo bylo trochu dlouhé, protože od břehu Vltavy přes Střelecký ostrov a polovinu mostu to bylo ke kolu asi 500 metrů. Na devadesáti kilometrech cyklistiky jsme se s Maldou drželi vesměs pohromadě. V každém ze tří okruhů nás čekalo stoupání na Cukrák, které se nepříjemně zvedalo skoro pět kilometrů. Po něm však následoval sjezd, kde jsem se pravidelně občerstvoval energetickými tyčinkami.

11916109_931573530222258_5596483602720065791_n

Do druhého depa jsem přijel s malým náskokem, rychle jsem obul boty, nasadil kšilt a brýle a vyběhnul jsem zdolat posledních dvacet jedna kilometrů. Hned na úvod za první občerstvovací stanicí nás čekaly nepříjemné schody na most, přes který jsme se dostali na druhý břeh na nábřeží, kde byla velmi dobrá divácká kulisa. Restaurace a kavárny byly plné hostů, kteří s nadšením přihlíželi, fandili a pojídali nejrůznějsí dobroty. Ikdyž jsem tentokrát nepředvedl žádný úžasný běžecký výkon, byl jsem spokojen. Každý okruh jsem si držel stejné tempo a o to mi šlo. V cíli jsem byl v čase 5:14:57 a nakonec 4. místo v kategorii. Za týden v sobotu v Budapešti to bude ještě lepší, doufám, že aspoň o 15 minut J Držte palce!!!

Malda: 5:32:10

Výsledky.

Havířská desítka 2015–3. cyklus

by Lumír 24. srpna 2015 06:00

Tréninkový plán, třetí cyklus přípravy na Havířskou desítku.

Příprava začíná nabírat na obrátkách, teď je důležité vydržet a nepolevovat! Námaha bude odměněna příjemně zvládnutým závodem v říjnu.

7. týden (24.-30.8.)
Po – 8km volný klus v tom libovolně 15 x 100m rovinky (na 60-75%)
St – 500-1000-500-1000-500m (tep 170-180), mezi úseky pauza 3 min.
– 6km tempově souvisle (tep 150-170)
So nebo Ne – turistika, plavání (volně, delší dobu)

8. týden (31.8-6.9.)
Po – 8 x 200m do kopce (nahoru na 75%, dolů mezichůze, pak ihned další úsek)
St – rotoped, kolo (60min)
– 10km volný běh ideálně bez pauz souvisle (tep 140-160)
So – plavání nebo turistika nebo kolo (volně)

9. týden (7.9.-13.9.)
Po – 6 x 1km tempo závodu (tep do 180), mezi úseky pauza 4min
Út – 7km volný klus
Čt – 5 x 600m (ostře, poslední úsek může být naplno), meziklus 200m, pak pauza 2min
So – kolo (60min)

10. týden (14.9-20.9.)
Po – 20 x 100m rovinky (na 75-90%),meziklus nazpět, po polovině (10-ti rov.) pauza 5min
St – kolo nebo rotoped (45min.- 15 min rozjezdit, pak 30min intenzivně)
– 2 x 3km (tep 160-180, druhá trojka by měla být lehce rychlejší), mezi úseky pauza 6 min.
So nebo Ne – kolo (60min) nebo plavání (40min) nebo turistika

Pro pokročilejší jsme připravili tento tréninkový plán.

7. týden (24.-30.8.)
Po – 8km volný klus v tom libovolně 15 x 100m rovinky (na 60-75%)
St – 500-1000-500-1000-500m (tempo průměr na 500 – 2:35, tempo průměr na 1000 – 5:20), mezi úseky pauza 3 min.
– 6km tempově souvisle (6min na km=36min výsledný čas)
So nebo Ne – turistika, plavání (volně, delší dobu)

8. týden (31.8-6.9.)
Po – 8 x 200m do kopce (nahoru na 75%, dolů mezichůze, pak ihned další úsek)
St – rotoped, kolo (60min)
– 10km volný běh ideálně bez pauz souvisle (tep 140-160)
So – plavání nebo turistika nebo kolo (volně)

9. týden (7.9.-13.9.)
Po – 6 x 1km tempo závodu (5:40-6:00/km), mezi úseky pauza 4min
Út – 7km volný klus
Čt – 5 x 600m (tempo 3:10-3:00), meziklus 200m, pak pauza 2min
So – kolo (60min)

10. týden (14.9-20.9.)
St – kolo nebo rotoped (45min.- 15 min rozjezdit, pak 30min intenzivně)
– 2 x 3km (tempo 6 min. na km nebo rychleji, raději ale zrychlit tu druhou trojku), mezi úseky pauza 6 min.
So nebo Ne – kolo (60min) nebo plavání (40min) nebo turistika

Trénink

Ironman Kalmar 2015

by Radan 22. srpna 2015 23:18

Poprvé na Ironman

Jak se říká, všechno je jednou poprvé, a těch poprvé, které se mi staly v půlce srpna, bylo až přespříliš. Loni jsem si říkal, že by bylo dobré si vyzkoušet poprvé nějaký mega závod na dlouhých triatlonových tratích, nejlépe rovnou ze série Ironman a zároveň i v nějakém zajímavém místě. Prostudoval jsem všechny možné informace a blogy a volba padla na Švédsko, jednak relativně blízkou zemi (jen cca 650 km přes Polsko, pak 12 hodin trajekt a jste téměř na startu), jednak zemi, kterou jsme s Lenkou chtěli trochu více poznat. Počasí v létě je k triatlonu parádní, teploty okolo 23 stupňů jsou pro Švédy extrémní vedro, takže pro našince úplný ráj. Poprvé jsme se tedy s rodinou vydali do této země, která je nádherná, krásná příroda, parádní bydlení v kempu přímo v Kalmaru, cca 3 km od startu a cíle, počasí azurové, 23 stupňů, jen trochu silnější vítr od moře. Až na tu švédštinu, které není rozumět ani slovo, hned jakmile člověk sjede z trajektu tak si připadá jako v nekonečném obchodním domě IKEA, kde každý nápis připomíná jen název nějakého kusu nábytku.

I když by popis Švédska a okolí Kalmaru stál za to, nebudu zdržovat a rovnou k skočím k závodu – Kalmar je malé městečko na jihovýchodě Švédska a Ironman akcí doslova žije. Cíl je přímo na hlavním náměstí, běh se klikatí centrem městečka okolo místních obchodů a restaurací, vše je lemováno davy fanoušků, kteří podporují úplně každého, často jako by jste probíhali špalírem lidí při Tour de France, a celé město, včetně cílové tribuny bylo plné až do posledního závodníka do 23 hodin ..

Plavání startovalo v 7 hodin, nejprve profíci, pak age groupy, na startu byly startovní koridory podobně jako na velké běžecké závody, tedy podle předpokládaného času plavání, do koridorů se seřadilo všech 2200 účastníků a postupně postupovali do vody cca po 5  lidech, takže žádná brutální mlátička na startu. Moderátor ráno oznámil teplotu vody 21 stupňů, celkem tedy příjemné, jen “little bit breezy” což jsem nejprve přesně nepochopil, ale zjistil po několika tempech ve vodě. Optimisticky jsem si naplánoval čas plavání okolo 1:15, po několika metrech mi ale došlo, že “little bit breezy” jsou vlny jako prase … Poprvé jsem tedy zkusil, co to je bojovat nejen s 3,8 km plavání a se soupeři mlátícími mě do různých částí těla nejen okolo bójek, ale také bojovat s vlnami, které první 500 m šli přímo proti, pak 1,5 km z boku, pak střídavě zezadu a z boku, jen posledním 200 m se plavalo v klidné vodě v zátoce. Poprvé jsem také zažil plavání v celku celých 3,8 km, nakonec na 1:31 hod. Vysněný čas pod 11h tím pádem odletěl hned po plavání.

Swim

Kolo opět v jednom okruhu, nejprve se jede z Kalmaru přes unikátní 6 km most na ostrov Oland, tam se krouží 120 km, pak se vrací zpět na pevninu a projede ze zbytek vesničkami okolo Kalmaru. Podle informací z předchozích ročníků jsem věděl, že na mostě bude foukat a trochu taky na ostrově, takže jsem raději svá vysokoráfková kola nechal doma a zvolil nižší ráfky. No a vyplatilo se, na mostě vážně foukalo, s čerstvými nohami jet na rovině průměr 21 km/h byl celkem výkon. Jak viděl lidi kolem sebe s diskovými koly a velkými ráfky, kteří nebyli schopni udržet rovnou stoupu a šněrovali to po cestě sem a tam, mnul jsem si ruce. Za mostem se vítr trochu uklidnil, ale bohužel jen na chvíli, po 10 km to začalo znova a připadalo mi, že jedeme snad pořád proti větru, navíc na 60 km jsme jeli rozlehlou plání, kde nebylo nic jen větrné elektrárny, to jednomu přidá na sebevědomí.

Bike

Tady se jelo na kole:

Oland  Bridge by CitizenFresh

Teprve na 80 km se to zlomilo a trochu vítr i pomohl, cesta zpátky do Kalmaru přes most už byl fičák, po 120 km to na rovině jelo bez problémů 45 – 50 km/h. Bohužel jsem si cca na 80 km nedal pozor a chvíli jel moc blízko za jedním závodníkem a hned jsem dostal modrou kartu a penalty box na 5 minut. Rozhodčí jsou tady nekompromisní a vše se hned trestá. Uznávám svou chybu, takže další poprvé – zastávka v penalty boxu. Na 140 km jsem dostal nějakou krizi a vůbec mi nešlo šlapat, vše šlo nějak ztěžka a spousta lidí mě také předjela, naštěstí na 160 km jsem se trochu vzpamatoval a začal zase předjíždět zpátky. Čas na kole celkem za 6:04 hod., když odpočítám 5 minut penalty box tak jsem to dal pod 6 hodin, a to se mi celkem líbilo v takovém větru.

Na běh jsem vybíhal vcelku v klidu, žádné křeče, ani nijak velká únava. Běh vede jak centrem městečka, tak po okolních parcích  a cyklostezkách. Překvapivě na teplotu 23 stupňů bylo celkem vedro díky jasné obloze, takže i sprcha z hadic od místních obyvatel přišla vhod. Do 5 km jsem běžel v pohodě v tempu okolo 5:15, pak ale začalo podivné šplouchání v žaludku, které postupně přešlo v křeče. Protože už jsem delší dobu nejedl, dal jsem do sebe rychlý gel, trochu vody a koly, nicméně rychlý gel byl stejně rychle venku a křeče se neustále zhoršovaly. Nejprve jsem běžel alespoň mezi občerstvovačkami cca po 2 km, pak vždy chvíli chůze, později už jen 100 m běh a chůze, nakonec jakýkoliv běh působil neskutečné křeče, až jsem se začal motat, tak jsem si na chvíli sednul, ale ani pak běžet nešlo … Takže po půlce maratonu jsem to odpískal, sice by to nějak dojít šlo, ale určitě ne doběhnout  a to trápení mi za to nestojí, strávit další 3 -   4 hodiny. Nevím, co ty křeče způsobilo, jestli slaná mořská voda, které jsem vypil celkem dost, nebo můj experiment s hovězím vývarem v bidonu na kole, nevím.  Takže žaluděční křeče – taky poprvé.

run

Alespoň mám motivaci se do Kalmaru ještě někdy vrátit, určitě je to krásný závod a krásný kus země, pokud tedy nenaplním svá předsevzetí hned po závodě, že se na všechny triatlony už vykašlu a budu se raději věnovat něčemu smysluplnějšímu Veselý obličej

Havířská desítka 2015–2. cyklus

by Lumír 10. srpna 2015 20:01

Tréninkový plán, druhý cyklus přípravy na Havířskou desítku.

První tréninkový cyklus utekl jako voda a je před námi další měsíc přípravy.

5. týden (10.8. - 16.8.)
Po – 6 x 500m, pauza 4 min. (tempo 60-75%), silnice nebo stadion
St – rotoped (kolo) – 40min nebo volný běh v terénu 6km
– 6km fartlek (alespoň 10x nástup-zrychlení 100-400m úsek, dle chuti a pocitu libovolné
        nástupy)

6. týden (17.8. - 23.8.)
Po – 2 x (4 x 200m) do mírného kopce, meziklus 200m dolů, mezi ser. Pauza 5min.
St – rotoped (kolo) – 40min nebo volný běh v terénu 7km
– 4 x 1km, pauza 4min., tempo na 75% maxima (např. max T- 200, tak to běžet na 150-
        160T)
So nebo ne – plavání 45min.

Pro pokročilejší jsme připravili tento tréninkový plán.

5. týden (10.8. - 16.8.)
Po – 6 x 500m, pauza 4 min. (tempo 60-75%), silnice nebo stadion
St – rotoped (kolo) – 40min nebo volný běh v terénu 7km
– 8km fartlek (alespoň 10x nástup-zrychlení 100-400m úsek, dle chuti a pocitu libovolné
        nástupy)

6. týden (17.8. - 23.8.)
Po – 2 x (4 x 200m) do mírného kopce, meziklus 200m dolů, mezi ser. Pauza 5min.
– 4 x 1km, pauza 4min., tempo ideálně 5:45-5:35-5:25-5:15

Havířská desítka | Trénink

Hoštěradský triatlon 2015

by Materazzi 10. srpna 2015 00:47

Finále Jihomoravské triatlonové ligy

host201501Týden po Slovakmanu, který jsem trávil odpočinkem, jsem si chtěl zazávodit na nějakých kratších distancích. Měl jsem v okolí na výběr hned ze dvou závodů. V Morkovicích se jel Morkoman na olympijských tratích a v Hoštěrádkách se jel sprint triatlon, letos tak jako loni jako finále Jihomoravské triatlonové ligy. Kvůli extrémním vedrům jsem se rozhodl pro kratší variantu. Navíc je to přeci jen z Kuřimi o dost blíž. Hoštěradský triatlon se pořádá v Hoštěrádkách kousek od Brna. Plave se v místní nádrži ve dvoukolovém plavání s výběhem z vody. Následuje 3 kola cyklistiky na obrátkové trati přes Hoštěrádky a Šaratici. Je to rovina s jedním stoupáním v každém kole. Super je, že celých 20 km cyklistiky je na uzavřené trati, Po navrácení do depa se musí absolvovat ještě 3 okruhy v okolí nádrže. Bohužel celá běžecká trať je na slunci a tak nás všechny čekal pěkně žhavý závěr.

Já jsem po registraci zjistil, že jsem zapomněl běžecké boty i plavecké brýle. Oba problémy se mi podařilo vyřešit. Borec parkující vedle mne mi půjčil svoje staré, napůl roztrhané běžecké boty a plavecké brýle mi půjčil moderátor závodu, když jsem za ním přišel, jestli by nevyhlásil, zda nemá někdo brýle na půjčení. Takto jsem hekticky strávil předstartovní čas a 10 minut před startem žen jsem se už rozplavával. Ženy zde startují vždy dříve a to o tolik, host201503kolik je rozdíl vítězného času mužů a žen z minulého ročníku. Letos to bylo 13:12. Vedro bylo nesnesitelné a tak jsem celou tu dobu jako spousta ostatních závodníků trávil po krk ponořen do vody. Ta alespoň trošku chladila. O neoprénech nemola být vůbec řeč. Kdo by se do něho oblékl, ten by jistě za chvíli zkolaboval. Po startu se všichni vyřítili jako splašení vpřed a já ne a ne se dostat do tempa. Ve druhém kole jsem ale spoustu lidí přeplaval, takže buď jsem se rozplaval, nebo to spousta lidí na startu přepálila. Nakonec plavání za 15 minut asi odpovídá aktuální plavecké výkonosti. Z depa jsem se dostal kolem 30. pozice a už jsem se těšil jak to rozjedu na kole, na kterém mi to letos pěkně jezdí. Po chvíli se kolem mne utvořila skupinka, a jelikož pořádně foukalo, bylo jasné, že sám člověk nebude mít moc šancí. Chtěl jsem být aktivní a hned jsem se tlačil na špic, ale ouha najednou bolest v páteři jak sviňa. Nevím, jestli jsem se při plavání nějak nenamohl nebo co, ale kdykoli jsem to chtěl roztočit tak bolest přišla. Takže místo špice jsem vlál vzadu a modlil se, ať skupinka chvíli zpomalí. Což se host201504nestalo a já po chvíli odpadl. Ještě dvakrát mě zezadu dojela skupinka závodníků a situace se opakovala jako přes kopírák. V polovině cyklistiky jsem se vykašlal na ostatní závodníky, zalehl jsem na hrazdu a jel si své cca ironmanské tempo. Tímto způsobem jsem se dostal do cíle cyklistiky s průměrkou horší než v prvním okruhu Slovakmana. A to prosím na závodě s povoleným hákováním. Po sesednutí z kola však přišlo to pravé peklo – běh v 36 stupních na slunci. Nejsem schopen podávat dobré výkony v tropech, ale tady to předčilo moje nejhorší očekávání. Na prvním kilometru jsem musel 4x přejít do chůze, jako nějaký turista co si přišel zkusit triatlon. Pak jsem se u nádrže pořádně popolíval vodou ať se zchladím a až pak se mi podařilo už rozběhnout. Ale opět jsem nasadil jen takové své ironmanské tempo cca 5:50 na km. No prostě děs. Do cíle jsem se dobelhal hluboko v poli poražených na 55. pozici z 85 mužů v čase 1:23:57. A tohle byl tedy můj poslední sprint triatlon letos. Jelikož pokračují vedra a já nejsem ještě ze Slovakmanu pořádně zregenerovaný, tak jsem zrušil přihlášku na TriPrague (ještě že jsem to zatím neplatil) a už půjdu letos jen polovičního Slovakmana a možná Pilmana pokud tu sobotu už neodjedeme s rodinou na dovolenou.

Spoustu fotek jsem našel zde

A tady je odkaz na výsledky

Slovakman 226 - 2015

by Materazzi 5. srpna 2015 17:58

Druhý letošní dlouhý triatlon pro mne a Viktora

Když se řekne „první srpnový víkend“, vybaví se mi automaticky slovo Slovakman. Dlouhý triatlon na Slovensku, kde jsem před 7 lety ve štafetě s Lumírem poprvé viděl, co jsou to závody na Ironmanských distancích, a kde jsem před 5 lety šel svého prvního Ironmana (tenkrát ještě na tratích v Nitře). S tímto závodem se pojí ovšem i dvě jiná synonyma: a to vítr a horko. Tyhle dva faktory pak vždy dělají z tohoto závodu peklo. Letos jsme se v Piešťanech sešli skoro všichni z Fugy. V kategorii jednotlivců Já a Viktor – pro oba to mělo být poprvé, co jsme chtěli po Moraviamanu dokončit 2 ironmany v jednom roce. Závodu se dále zúčastnily dvě Fugácké štafety. Honza Malošík s Karolínou ve dvou, a pak Lumír, Benny a Radan ve třech.

slovx1

Na plavání jsem se celou dobu trápil. Po skvěle zaplavaných Otrokovicích jsem moc v tréningu neplaval a výsledkem bylo, že jsem se vrátil do svých dřívějších časů a vyplaval jsem o 7 minut hůř než v Otrokovicích. Navíc pěkně zbitý, takže jsem dostal strach z toho, jak to bude vypadat na kole. Při převlíkání si vedle mne sednul Vikor, který byl jen kousek za mnou. Stihl jsem mu říct, jak jsem špatně plaval a vyrazil jsem na cyklistickou trať. V Piešťanech to znamená 180km roviny, kde se nikde nedají ani na chvíli svěsit nohy. A taky to znamená, že je všude pořádně větrno.

slovx3

Moc jsem si přál, aby na kole alespoň ráno nefoukalo, ať se dá najet slušná průměrka. Nebyl jsem ale vyslyšen a vítr nás všechny trápil celý den. Bál jsem se, že ke konci vytuhnu, a že to bude hrozné trápení. Proto jsem první polovinu cyklistiky jel trošku zadrženě a pořád jsem hledal někoho, za kým by se dalo jet. Mohl jsem tak vypnout mozek a jen hlídat rozestup. Možná, že při tom čelním větru, který místy byl, i těch 10 metrů mohlo trochu pomáhat. Hlavně jsem chtěl najet něco na Viktora a rozestup se mezi námi mírně zvětšoval, takže jsem s tím byl spokojený. Až ve druhé polovině jsem se přestal šetřit. Po 4 kole cyklistiky jsem viděl, že Vikor začíná více ztrácet a to mne ještě trochu nakoplo. Do 4 a 5 kola jsem dal maximum a dřel jsem jako mezek. Za těch posledních 60 kilometrů jsem neustále někoho sjížděl a předjížděl a náskok na Vikora se mi podařilo zdvojnásobit. To Fugácké štafety ty se mi neustále vzdalovaly. Zejména Lumír a Honza tomu dávali pěkně pokouřit. V cíli cyklistiky jsem měl průměrku skoro 31 km/h, což jsem si říkal, že je to v těch podmínkách asi OK. Viktor dojížděl asi 20 minut za mnou s průměrkou lehce pod 30 km/h.

20150801_183316

Hned jak jsem se na běhu rozběhl tak jsem poznal, že náročné kolo si vybere svou daň. V podstatě od prvních metrů mne bolely stehna a pořádně bolely celých pět hodin, co jsem běžel maratón. Navíc bylo horko, což nemám rád, k tomu bolely ty nohy a tak tempo jsem nasadil jen takové, abych to nějak dokončil. Viktor byl na tom asi podobně, protože jsme se pravidelně kolo co kolo, tam i zpět potkávali v polovině okruhu na občerstvovací stanici pod mostem. Až jsem ho začal podezřívat, že tam na mne schválně vždy čeká….. Smile. Nicméně jsem kromě pár delších chůzí kolem občerstvovaček stále běžel a běžel. To ke konci už přestal zvládat Viktor, což zapříčinilo že jsem svůj náskok na něj navýšil. V cíli maratónu jsem byl skoro za 5 hodin. Velmi pomalé. Celkový čas bohužel opět po čase přes 12 hodin – 12:08. Jinak mne někde v polovině maratónu předběhl Aleš Sikora z Kuřimi a nadělil mi v cíli cca 20 minut (a to ho potkal na kole defekt). To Viktor, ten doběhl za mnou skoro 40 minut v čase 12:45. Myslím ale, že letos to byl opět v Piešťanech heroický výkon od každého, kdo dokončil. Ve štafetách se nakonec zejména při běhu projevila síla 3 lidí oproti dvěma. Lumír s Radanem a Bennym byli lepší a dokončili v čase 9:44. To Honzovi s Karolínou to trvalo 10:06. Chtěli 9:30, ale to by muselo být trochu příjemněji.

slovx6

Závěrem gratulace všem 150 lidem, kteří dlouhého Slovakmana 2015 dokončili. Za rok se přijedu smažit do Piešťanské výhně určitě znovu.

No a samozřejmě díky všem, kteří nás na trati povzbuzovali. Mé manželce Janě, která jezdila a běhala po trase běhu sem a tam a neustále všechny povzbuzovala. Kamile od Viktora a její skupince s megafonem a ostatním z Fugáckého štafetového zázemí. A taky paní Funiokové od Skleněného mostu. Někdy jsem už nebyl schopen nijak reagovat, ale vše jsem vnímal a pomáhalo to. Díky.

A nakonec zvláštní dík patří organizátorům včele s Vladem a Palem. Doufám, že se k vám můj dík dostane. Loni jsem nemohl přijet, ale jinak každý rok sleduju jak se Slovakman rok od roku rozrůstá a zlepšuje. Skvělá práce. A úplně úžasný byl moderátor u Skleněného mostu, vytvářel tam báječnou atmosféru, každého si při proběhu našel kdo to je a povzbudil….

20150801_191649

Zde odkaz na výsledky

Nejvíce fotek jsem našel tady a tady