Oravaman 2015

by Viktor 20. července 2015 21:49

Nové tratě kola a běhu = těžší závod než loni.

Propozice pátého ročníku Oravamana slibovaly přitvrzení na cyklistické i běžecké části, což mělo na trati 2km plavání, 90km kolo a 21km běh udělat celkové převýšení 3300 metrů. Do obce Orava jsme se za tým SK FUGA vydali pouze dva, Martin a má maličkost (spíše velikost :-) ). Martin se z obavy o své koleno v době registrace raději přihlásil na kratší verzi 1/37/14 a tak jsem neměl pořádně s kým bojovat, i když bych stejně zřejmě prohrál....kopce prostě nejsou moje hobby:-) Kdo na Oravamanovi byl, tak ví, že pod taktovkou mladého, leč zkušeného organizátora vše šlape a Petr Paľa si laťku nasazuje stále výš a výš.......takže k průběhu bezproblémové registrace a celkové organizace není co napsat :-)

V sobotu jsme my, co jsme šli "plnotučnou" verzi v 08:00 skákali do vody. Plavání mi šlo celkem od "ploutve", první kiláček  a okruh jsem měl něco pod 17 minut, v druhém jsem někde zakufroval a tak jsem měl plavání celkově za cca 37 minut. Plavalo se mi dobře, zadrženě....den bude dlouhý, říkal jsem si a nebyl jsem daleko od pravdy:-)

Na kole jsem se musel chvíli rozjíždět, ale nakonec jsem se dostal do své "kůže". Nová cyklistická trať vypadá ve zkratce následovně....od vody přes Huty do Zuberce a kousek za něj (jako tomu bylo tuším v druhém a třetím ročníku), poté zpět do Zuberce, Huty a dolů pod kopec směrem k vodě, kde byla otočka.....nahoru Huty, Zuberec a závěrečné KARATE k Ťatliakově chatě a místa začátku mého běžeckého utrpení. Na kole to na moje poměry celkem jelo a dal jsem ho za 4:05 hod, i když jsem se poslední kilometry k Ťatliakově chatě motal jako nudle v bandasce, ale kdo z nás se tam nemotal, že? :-)

Po sesednutí z kola jsem se cítil vyčerpaný, snad za to mohlo to teplo, které atakovalo tropické hodnoty, nebo jsem to přepálil na težším kole, ale na výstup k vrcholu Rákoně jsem se vydal šnečím tempem. Letní počasí si v době mého výstupu k vrcholu začalo dělat své a nedaleko se začala formovat pěkná bouře, která ve výši 1800 metrů není žádná legrace a tak jsem po výstupu na Rákoň od horské služby dostal instrukce, ať mažu rychle dolů.....někdy těsně za mnou se pro ostatní účastníky závod z důvodu bouře uzavřel a byl z důvodu bezpečnosti startujících ukončen. Když jsem běžel dolů po hřebeni, tak se cca 1km po mé pravici děly pěkné věci.....kromě toho, že jsem zmoknul, jsem se málem i po..... Myslím, že jsme měli všichni štěstí, jelikož nás epicentrum bouře těsně minulo. Dále běh pokračoval standartně až pod kopec, kde byla jediná, avšak výživná změna. Běželo se na parkoviště, kde byl v minulosti cíl a tam podél sjezdovky cca něco přes kilák nahoru.....následoval seběh, který vedl takřka až do cíle, kde jsem se dobelhal v čase 8:03:39 hod.. (loni 7:09:47 hod.) hodinky mi naměřili převýšení cca 2900 metrů.

Celkově jsem však z výsledkem spokojen a Oravaman se pro mně stal již tradicí:-) Atmosféra výborná, fandí celá vesnice a vo tom to přece je :-) Martin byl se svým výkonem na kratší verzi v čase  3:55:45 hod. zřejmě spokojen a tak jsme to spoleně na after party při pivku oslavili. Poděkování patří samozřejmě manželce Kamilce a jejim rodičům, kteří mně po většinu závodu povzbuzovali a fandili  :-) Kdo se příští rok přidá??

Výsledky plné verze a kratší verze.

Tags: ,

Havířská desítka 2015 - tréninkový plán

by Lumír 15. července 2015 13:35

Tréninkový plán, první cyklus přípravy na Havířskou desítku.

Na podzim letošního roku se můžeme těšit na nový běžecký závod v Havířově. Příhodný název Havířská desítka má vztah ke kraji, ze kterého závod vzešel. Hlavní myšlenkou této sportovní akce je především podpora a zviditelnění hendikepovaných sportovců. Tento záměr se zrodil v hlavách zástupců dvou sportovních klubů z Havířova. Jsou to SK FUGA, která je zaměřena na triatlon a HSC Havířov, kde se hendikovaní jedinci věnují boccii. Boccia je obdoba francouzského pétanque a je určena pro lidi odkázané na invalidní vozík. Více informací o obou klubech a sportovních odvětvích najdete na webu či facebooku.

Pokud jste ještě deset kilometrů nikdy neběželi, je Havířská desítka ideální příležitostí. SK FUGA se rozhodla pravidelně zveřejňovat tréninkový plán pro začátečníky, který povede k dokončení desetikilometrové výzvy. Jako motivaci pro pravidelné trénování a soupeření doporučuje sledovat paní Vandu Hrabcovou, která se běhu začala věnovat ve velmi nedávné době. Rozhodla se tuto výzvu podstoupit a zapojit se do tréninkového programu. Paní Vanda již zvládne 5 kilometrů, ale dvojnásobná vzdálenost stále nebyla pokořena. Její snažení a pravidelné příspěvky budou sdíleny na webu a facebooku Havířské desítky. V každém článku také na paní Vandu něco prozradíme a přineseme exkluzivní zákulisní informace. Přidejte se k této výzvě a posuňte své hranice zase o kousek dál. Tréninkový plán začal tento týden, tedy od pondělí 13. července. Pokud jste jej nestihli, neklesejte na mysli. První čtyři týdny přípravy probíhá trénink třikrát týdně a je možné jej individuálně přizpůsobit.

Paní Vanda při závodě na 5km

Tréninkový plán 1. cyklus:

1. týden (13.7. – 19.7.)

Po – 25 - 35 minut indiánský běh (střídat libovolně běh s chůzí, chůze jen když nemůžu běžet)

St – kolo nebo rotoped (20 až 30 minut volného šlapání, možno rozložit např. na 2 x 10 min. s pauzou 5 min.)

– 2x (4x200 m) – 200 m běh, pak chůze na start, pak hned další; mezi sériemi 5 – 6 minut pauza

2. týden (20.7. – 26.7.)

Po – 30 - 40 minut indiánský běh (střídat libovolně běh s chůzí, chůze jen když nemůžu běžet)

St – kolo nebo rotoped (30 minut volného šlapání, opět možnost rozložit)

– 4 x 1 km volný běh (1 km volný běh, pak pauza 5 minut, 1 km, pauza 5 min., 1 km)

Pozn.: běžet volně, ale zkusit to uběhnout souvisle bez přechodu do chůze

3. týden (27.7. – 2.8.)

Po – 8 x 150 m do mírného kopce (výběh nahoru na pocitově 60 – 75 %, dolů chůze a pauza dole max. 2 min.)

St – plavání nebo kolo (rot.) 30 min. (volně)

– 5 až 6 km volně začátek, poslední 2 km stupňovat

4. týden (3.8. – 9.8.)

Po – 6 x 1 minuta běh (minutu běžím na 75% pocitového maxima, pak pauza 3 min, pak další úsek)

St  – plavání nebo kolo (rot.) 30 min. (volně)

– Test: souvisle uběhnout 10 km

První trénink úspěšně dokončen.

Pozn.:
- dle možností můžete přidat 1tréninkovou fázi v týdnu (víkend – turistika, cykloturistika, plavání)
- ideálně 1 x týdně regenerace (plavání, sauna, masáž, vířivka, aj.)
- systém tr. dní (např. po-st-pá nebo út-čt-so, ještě možno např. po-čt-pá, ne po-út-st)
- protažení: před tr. zahřátí, rozcvičení, po tr. protažení (alespoň 10 min.)
- posilování – břicho, záda (nejlépe po každém tr. při protahování)
- pokud bude parťák je to lepší
- střídat terén a silnici (dle možností)
- vhodná běžecká obuv, dodržovat dle možností životosprávu (jídlo, pití, aj.)
- volný běh – cca 130-150 tepů za min

Plán ke stažení zde.

V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat na email trenink@skfuga.cz.

Tags: ,

Havířská desítka | Trénink

Městský běh Karvinou 2015

by Karolína 6. července 2015 18:31

Aneb mé první prize money.

V sobotu, kdy se část týmu dřela na nejtěžším českém ironamanovi. jsem se rozhodla protáhnout své tělo na karvinské desítce. Přestože se jednalo o kratší trať, žádná sranda to v tom vedru nebyla. Trasu jsem dopředu neznala a tak jsem se jen modlila, aby se běžela ve stinném parku přilehlých lázní Darkov. To se mi z části vyplnilo – startovalo se kousek od náměstí, pak se sbíhalo k Darkovskému mostu a dále do parku, to vše dvakrát s finišem na náměstí.

Překonání osobáku počasí nepřálo, zato se nabízely lákavé finanční odměny. Pro 6. ženu v celkovém pořadí byla přichystána stokoruna, která by zcela pokryla výdaje na startovné, závod by tedy vyšel nádherně symbolicky šul-nul! Můj cíl byl jasný. Na start jsem se postavila s odhodláním dostat své prachy zpátky!

Z prvního kopečka jsem to podle svého zvyku pořádně natnula. Tempo asi pod 3:30 si vždy užívám, jelikož vím, že nebude mít dlouhého trvání. Pak už to šlo samozřejmě nahoru, závodníci se přese mě jen valili, ale světe div se – samí chlapi! Přede mnou vystartovala jen jediná žena a ta prakticky okamžitě zmizela v dáli. Nebyla jsem si tím sice úplně jistá, ale pozice druhé ženy mě hřála skoro jako to ostré slunce, které nehodlalo ze svého snažení ani na chvilku polevit. Koncem prvního kola mě ovšem předběhla jedna závodnice z početné výpravy polský běžců. Žádný sprint to ale z její strany nebyl a tak jsem se rozhodla běžet si vlastním tempem, a šetřit si na ni síly do závěru. Pak už se skutečně nic převratného nekonalo, všichni jsme zmírali až k náměstí, kde byla přichystána jediná občerstvovačka a pak to celé ještě jednou. Já jsem si pořadí držela, ale polka se mi kdesi ztratila, takže předběhnout ji už bylo bohužel nereálné. Ke konci jsem byla nucena před další útočící ženou ještě zrychlit, což jsem zvládla a v čase 46:29 proběhla cílovou bránou. Polka, která pádila přede mnou, asi 15 m před cílem zkolabovala a s dokončením závodu ji museli pomoci, čili to chvilku vypadalo, že skončí jako DIS, ale nakonec se už do toho nešťouralo a vše zůstalo stejně jako v průběhu závodu – Slovenka první, Polka druhá a Češka z SK Fugy třetí!

Takže co vám budu povídat, velké zklamání. Šesté místo se nekonalo, šul-nul to rozhodně nebylo a mě teď nadbývají těžké prachy, které budu muset utratit zase za další závody...

Závody 2015

MUM 2015–VII etepa (Cimrmanova)

by Materazzi 5. července 2015 15:56

Maratón v tropických podmínkách mi nesvědčil

Letos jsem se konečně odhodlal zajet na Moravský Ultra Maratón (MUM). Je to 7 maratónů v 7 dnech v kopcích Vysočiny s cílem vždy v Lomnici. Logisticky nejlehčí se jevila sedmá, poslední etapa, která startuje v místě cíle a je nazvána “Cimrmanova”. Tato etapa se startuje intervalově po skupinkách podle toho na jaký čas si lidé věřili, a to tak aby všichni končili kolem druhé hodiny odpoledne. Já nahlásil čas 4:30 a tak jsem měl odstartovat o půl desáté. Měl jsem hodinu a půl čas, a jelikož jsem s takovým scénářem počítal, měl jsem v autě horáka, a tudíž jsem se rozhodnul, že si projedu trasu. Mělo se běžet ve dvou okruzích a zdálo se mi, že projet si na kole 21 kilometrů bude příjemné vytočení noh před závodem. Podcenil jsem však náročnost trasy, a když jsem v kilometrovém stoupání z Šerkovic za hájenkou musel kolo potupně tlačit, pochopil jsem, že to dnes nebude moc jednoduché. Většina trasy vedla pěšinkami a nekvalitními polními cestami a já měl co dělat abych přijel alespoň 1/4 hodiny před startem. V rychlosti jsem se nachystal a honem na start. Další chybou byla volba obuvi. Vzal jsem si bohužel jen silniční závodky a v těch byl každý kámen a každý kořen pěkně cítit a jsem rád, že to ty boty vůbec vydržely. No a do třetice, nevzal jsem si čepici a dobrá polovina trasy se běžela na přímém slunci.

mum

Po startu se mi ale běželo výborně, nejdříve mírně skopce do Šerkovic a pak stoupání za stoupáním, všechno jsem běžel, a v Rašově na občerstvovačce jsem si začal myslet na maratón pod 4 hodiny. Zvlášť když jsem měl u Kozárova na nevyšším bodě trasy průměrku 5:38 na kilometr a přede mnou v prvním kole už jen 8 kilometrů dolů do Lomnice. Dole jsem už ale cítil, že to tak snadné nebude. Hlavně když jsem vběhl před dvanáctou do rozžhavených Šerkovic. Následné stoupání k hájence už jsem musel částečně přejít do chůze. Přehodnotil jsem tedy plány na celkový čas a stylem větší stoupání chůze jinak klus jsem pokračoval dál. Na 29 kilometru mi ale úplně došlo. Musel jsem si sednout. Trochu jsem se vzpružil, až mi dva běžci dali napít ze svých mobilních zásob, a jeden dokonce zavolal z nedaleké občerstvovací stanice borce, který se vydal za mnou s flaškou ionťáku. Díky všem. To mě trošku postavilo na nohy a řekl jsem si, že už to nějak alespoň dojdu. Do Kozárova jsem si dal 5ti kilometrovou procházku a tam se mi to nakonec podařilo skopce rozběhnout a nějak jsem nakonec doběhnul do cíle. Takže výsledný čas 4:56. Zklamání a potvrzení toho, že nejsem schopen podávat v tropickém počasí výkony.

Výsledky

Albrechtický sprint triatlon 2015

by MartinK 1. července 2015 08:45

Můj první triatlon.

Na poslední červnovou sobotu připravila SK FUGA společně s Českým červeným křížem Karviná 6. Ročník Albrechtického triatlonu (750-22-6). Velmi jsem se na tento den těšil, protože již od zimy jsem měl v plánu, že zde absolvuji svůj první triatlon, po kterém jsem začal pokukovat od té doby, co jsem se dostal do bližšího kontaktu s klukama z SK FUGY, především s Honzou a Lumírem v rámci organizace H10. Naběháno jsem celkem měl z přípravy na olomoucký půlmaraton, s kolem už to bylo horší. Nejhůř jsem na tom v plavání, to jsem začal pilovat před Vánocemi a mám zde nejvíc co zlepšovat.

Byť se jednalo o sprint, byl jsem zvědav, jak na tuto triatlonovou premiéru bude mé tělo reagovat. Před závodem jsem nafasoval fungl novou SK FUGA kombinézu. Nadšení z ní mi okamžitě utlumil Lumír oznámením, že jsem si ji již stihl pošpinit od liháče. Při plavání jsem měl zpočátku pocit, že do mě neustále někdo naráží, postupem času jsem pochopil, že jsem já ten, kdo neustále naráží do ostatních a plave křížem krážem. Jaký to rozdíl oproti plavání v bazéně v čisté vodě. Přešel jsem tedy na chvíli v prsa, abych se zorientoval. Po první obrátce jsem opět přepnul na kraul s tím, že teď to bude jenom rovně k další bójce. V mém případě to sice rovně bylo, ale spíše k protějšímu břehu. Stále častěji jsem tedy přecházel do stylu prsa, abych si už více nenadplaval, a taky jsem přestával stíhat dechově.

Už před závodem jsem vzýval okamžik, kdy budu vybíhat z vody, protože pak přijde část, která mi více půjde. V depu rychle přezout a hurá na kolo. Nejdříve mi to moc jet nechtělo, nohy byly tuhé z vody, takže první kopec byl docela dřina. Zhruba po pěti km se mi nohy rozjely a kolo jsem si i v dešti parádně užil. Pikatní byl minisouboj s mým bráchou, před kterým jsem vyběhl z vody o tři minuty rychleji, na kole mě ale stáhl a z depa na běh vybíhal dokonce přede mnou. To já si dopřál ještě rychlý gel a vydal se na trať. Obavy se nenaplnily a běželo se mi velmi dobře. Bráchu jsem dostihl hned v prvním kopci a po cestě ještě pár lidí předběhl. Stejně jako na kole mě bavil vysoký výskyt modrobílých dresů SK FUGA a vzájemné povzbuzování na trati. Závěrečných 6 km jsem zvládl pod 30 minut, v souladu s mým plánem. S celkovým časem 1:37 do začátku spokojenost, teď už jen zlepšovat :-). Závod byl velmi dobře zorganizován , já jsem si jej užil, bavil mě a je pro mě motivací pro další trénink, už v řadách SK FUGA :-).