Albrechtický triatlon 2013

by Materazzi 30. června 2013 22:08

Výsledky a fotografie z letošního ročníku.

pohary Albrechtický sprint triatlon má za sebou 5. Ročník. Tak jako loni se startovalo intervalově a to v rozmezí 15 vteřin. Letos přibyla další zvláštnost a to zákaz jízdy v háku. Vznikl tak velmi férový závod a v této tradici míníme pokračovat i nadále. Letos byl velmi napínavý a vyrovnaný souboj o celkové vítězství mezi muži i mezi ženami. Mezi muži o vítězství bojovali Petr Cívela z Titan sport klub Zlín a vítěz posledních dvou ročníků Lukáš Krpec z Rocktechnik Triatlon. Petr Cívela měl nejrychlejší plavání, pak sice něco ztratil na Lukáše na kole, ale nejrychlejším během dne pojistil celkové vítězství a zároveň vítězství v kategorii M20, na Lukáše zbylo druhé místo a vítězství v kategorii M30. Kategorii M40 vyhrál Radim Pokorný a M50 Tomáš Tvarůžek. V ženách se konal souboj mezi Věrou Pajkošovou a domácí Karolínou Feberovou. Po plavání měla půl minutku k dobru Věra, pořadí na cyklistice se otočilo, ale skvělým během strhla na svou stranu vítězství Věra Pajkošová. Gratulace všem úspěšným závodníkům. Děkujeme všem za účast a především Marušce Hlaváčové, bez které by tento závod nemohl existovat. Za rok na shledanou.

A na závěr bych chtěl poreferovat o jedné milé novince, která (jak doufám) ještě více zpestřila a zatraktivnila náš Albrechtický triatlon. Letos proběhl první ročník Dětského albrechtického aquatlonu, kterého se i přes nepřízeň počasí zúčastnilo 12 dětí. Malí sportovci se ukázali jako velcí bojovníci, když se odvážně vrhali do ledové vody, aby si odplavali první část závodu, následovanou bahnitým krosem v přilehlém lese. Závodníkům patří můj obdiv a rodičům poděkování za spolupráci.

Výsledky triatlonu a výsledky aquatlonu. Fotogalerie od Martina Kresty, od Radima, od Martina, fotky aquatlonu.

Albrechtický Triatlon | Závody 2013

Moravianman 2013

by Adam 26. června 2013 09:38

Úspěšná premiéra na ironmanské trati.

V sobotu 22.6.2013 se v Otrokovicích konal další ročník Moraviamana – závodu, který jsem si vybral pro svou ironmanskou premiéru. Dlouhý triatlon se jede na tratích 3.8km plavání, 180km na kole a 42km běhu. Z našeho týmu jsme do závodu jednotlivců byli přihlášení 3 - Vilém, Radan a já. V závodě štafet se pak ještě zúčastnil Karel. Radanovi sice těsně před závodem vznikly nějaké potíže s nohou, ale nakonec ho Lumír s Vilémem přesvědčili, aby na závod přijel – alespoň co půjde, když už měl zaplaceno startovné.

Do Otrokovic jsme vyrazili v pátek, protože prezentace a rozprava, vzhledem k brzkému startu, proběhly už den před závodem. Vilém s Radanem po rozpravě jeli zpátky domů a já jsem měl s manželkou, která mi na závodě dělala doprovod, objednáno přespáni v ubytovně střední průmyslové školy v Otrokovicích. Bylo to hned vedle místa startu, tak jsme ani ráno nemuseli řešit parkování a na start došli pěšky. Při rozpravě ještě bylo řečeno, že na 99.9% budou při plavání zakázány neopreny. Voda ve štěrkáči měla 26.7C a přes noc se určitě nestihne ochladit pod 24C. Předstartovní nervozita společně s vedrem na ubytovně způsobily, že jsem se v noci moc nevyspal. Budík byl nachystaný na 4 hodiny, ale ani jsem ho nepotřeboval, vzbudil jsem se bez něj. Něco jsem posnídal – rohlík s marmeládou, rýži s přesnídávkou, sbalil věci a hurá na start. Před depem visela na plotě cedule s informací o zákazu plavání v neoprenech. Byla to pro mě sice mírná komplikace, ale vzhledem k vysoké teplotě vody to bylo rozumné rozhodnutí. V neoprenech bychom se tam asi uvařili. Na plavání jsem se rozhodl použít jednodílnou kombinézu, kterou si po plavání převleču za dvoudílnou – v depu byl k dispozici převlékací stan. Vilém plaval jen ve spodním dílu (horní má kapsičky, které by ve vodě brzdily). Radan plaval v jednodílné kombinéze jako já. Na startu jsem si ještě všimnul na některých závodnících, že jsem mohl ušetřit minutku na převlékání tak, že jsem si dvoudílnou kombinézu mohl obléct pod jednodílnou a tu pouze po plavání svléknout. Ale už bylo pozdě, protože depo už bylo zavřené. V 7:00 bylo odstartováno. Plavaly se 3 okruhy po obvodu štěrkáče s výběhem z vody po každém okruhu. Z mého pohledu bylo plavání nejsnazší část závodu. Plaval jsem úplně v pohodě, bez problému s orientací nebo tlačenicemi u bójek. K dobré pohodě při plavání přispělo i to, že voda byla příjemně teplá a kopíroval se břeh ve vzdálenosti cca 20-30m. Ani mě plavání moc neunavilo a klidně bych plaval ještě dále. Z vody jsem vylézal za 1:22:43h. Při převlékání v depu jsem slyšel, jak moderátor hlásí Viléma při výběhu z vody. Radan byl pak pár minut za námi.

Cyklistická část má na Moraviamanovi tvar písmene “U“, jedou se 4 okruhy po 45km se dvěma otočkami kolem kuželu. Start a cíl cyklistické části je v dolní části písmene “U“. Pravá část je rovinatější, levá je více zvlněná s jedním kopcem za Kvasicemi. V sobotu dost foukalo a ve směru od startu k otočce se jelo proti větru, zpátky zase po větru. Úseky proti větru byly těžké s tály mě dost sil. Na kole jsme se snažil hlavně dodržovat pravidelné doplňování energie- zhruba co 25min gel nebo tyčinka, sem tam banán a hodně pít. Na občerstvovačkách sice nabízeli i toasty, ale na ty jsem vůbec při závodě neměl chuť. První dva okruhy byly bez problému a říkal jsem si, že bych mohl stihnout čas kolem 5:40-45. Ve třetím okruhu mě začalo trochu bolet břicho – zřejmě tím, jak mám trochu těsný horní díl dresu. Ale naštěstí to nemělo vliv na doplňování energie a mohl jsem normálně jíst. Po otočkách kolem kuželu se dalo dobře sledovat, jak si vedou Vilém s Radanem. Ve třetím okruhu se mi už sice tak dobře nejelo, ale pořád jsem si říkal, že to stihnu pod 6 hodin. Při čtvrtém okruhu jsem si říkal, že to kolo je nekonečné. Kvůli bolesti zad a krku už se v hrazdě moc jet nedalo a moje tempo dost uvadlo. Zvláště poslední úsek proti větru jsem jen motal nohama a nemohl se dočkat okamžiku, kdy už konečně slezu z kola (i když představa následného maratónu mě trochu děsila). Dost se projevilo, že jsem letos neabsolvoval žádný delší cyklo trénink nad 100km. Moje nejdelší vyjížďka byl Czechman. Pod plánovaných 6 hodin jsem se nakonec nedostal a kolo zajel za 6:06:59h. Radan s Vilémem cyklistickou část taky zvládli a už nás čekal „jen“ závěrečný maratón.

adam_cil

Běžecká část má 4 okruhy. V každém se probíhá depem, což je výhodné, protože si tam můžete nechat věci, pro případ potřeby v závodě. Občerstvení na trati běhu bylo v prostoru startu/cíle a pak 2x na trati v každém směru k otočce a zpět. Po cyklistice jsem na plánovaný čas 11:30 ztrácel 6 minut (počítal jsem s maratónem za 4h). Říkal jsem si, že naděje umírá poslední a pokud se mi dobře poběží, mohl bych to stihnout. První okruh jsem běžel přesně hodinu. Na druhé občerstvovačce ve druhém okruhu na mě nějak dolehla únava a asi 100m jsem musel přejít do chůze. Jinak jsem zastavoval na každém občerstvení, vylil na sebe 4 kelímky vody, a alespoň 1x v každém okruhu do sebe dostal jeden gel. Sice mi už po celém dni lezly krkem, ale energii bylo nutné doplňovat. Plus samozřejmě pitný režim – cola, voda, iont a občas i birell. Ve druhém okruhu už jsem na trati nepotkal Radana ani Viléma, kteří ze závodu odstoupili. Velká část trasy běhu vedla na přímém slunci a bylo 29C, dost jsem se přehříval. Zchlazení vydrželo vždy jen pár desítek metrů za občerstvovačku. Ve druhém okruhu už mě tak bolely nohy, že jsem pomalu přestal věřit v čas pod 12h, ale nedostavily se křeče, což bylo pozitivní. Ve třetím okruhu už jsem měl nutkání přejít z běhu do chůze, ale naštěstí jsem nepodlehnul a běžel pomalu dál. V závěru třetího okruhu mě ještě povzbudil Vilém, že když vydržím, tak to dám pod 12h. Poslední okruh se mi běžel asi nejlépe. Jednak se trochu zatáhlo a slunce už tak nepálilo a navíc euforie z blížícího se cíle mě hnala dopředu. V cíli jsem byl za 11:52:07. Sice pomaleji než jsem chtěl, ale na poprvé bylo pro mě důležitější dokončit. Musím taky poděkovat manželce za podporu při závodě, a že mi toleruje hodiny, které trávím tréninkem.

Radan – “Přidám ještě několik svých pocitů – na tento závod jsem se hodně těšil, i když jsem si stále myslel, že na to asi nebudu mít, ale chtěl jsem původně vydržet a dotáhnout to až do konce. Jenže asi 2 týdny před závodem mě začala pobolívat oblast kolem holení kosti na jedné noze a postupně to natékalo a natékalo … Nakonec usilovným ledováním a mírným protahováním se to trochu zlepšilo, tak jsem se nakonec rozhodl na Moraviamana nastoupit a zkusit, kam až to půjde, alespoň poprvé zažít atmosféru velkého triatlonu.

Z dlouhého plavání jsem měl trochu obavy, ale moc se mi líbil okruh, kdy se plavalo v podstatě kolem břehu, s nikým jsem se nějak výrazně nepokopal a cca od poloviny prvního kola jsem si našel svůj rytmus a plavalo se mi výborně, pohodově. Sice už v druhém kole mě předběhli ti nejrychlejší o jedno kolo (Vabroušek a spol.), ale co .. Vzhledem k tomu, že kraulem plavu necelý rok a všechny loňské triatlony jsem plaval prsa, tak odplavání 3,8 km beru jako povedené, sice v šíleném čase 1:40, ale poslední jsem nebyl.

Jízda na kole byla, jak píše Adam, nekonečná. Podle doporučení zkušenějších jsem se snažil hodně jíst, hlavně mi sedly Voltage tyčinky (nalepené na kole J) a sem tam banán a gel. Jenže gely mi bohužel nějak nesedly a ve druhém kole cyklistiky jsem pak dostal křeče do břicha s následnou nutnou potřebou odskočit si … Jen mi bylo záhadou, jak to provést, všude jen otevřené pole, žádný lesík … po chvíli jsem minul jednu slečnu, která jela chvíli přede mnou jak odhodila kolo a vběhla do pole, ale já jsem pak jako zázrakem objevil u jednoho rybníku u cesty osamocenou luxusní toi-toiku, čistou, s rolí toaletního papíru, luxus J. Pak už se mi pokračovalo mnohem lépe, gely jsem si raději odpustil. V posledním kole už jsem nevěděl, jak si sednout, bolela záda, zadek, pálila bříška chodidel, jedinou spásou byly krátké kopce, kde jsem s „úlevou“ šel ze sedla a trochu si na kole zaskákal ..

Nakonec jsem kolo dojel v čase 6:23, fyzicky jsem se cítil velmi dobře, jen holeň se začínala už ozývat, ale protože běh z triatlonu nejraději, tak jsem se přezul a vyrazil do toho.

Běželo se mi naprosto skvěle, nějak jsem netlačil na pilu a úplně pohodově jsem si odběhl prvních 10,5 km za něco málo přes 50 minut, ale už na začátku běhu jsem si řekl, že po prvním kole to zabalím, protože bolesti holeně se stupňovaly a nechtěl jsem riskovat nějaké velké následky a cpát do sebe už čtvrtý brufen za závod L. Na konci prvního kola jsem se potkal s Vilémem, který to právě zabalil a ještě se mě snažil dokopat, abych to nevzdával … já jsem to v depu po prvním kole nakonec ukončil, bez křečí, fyzicky naprosto v pohodě. Jasně že to nejhorší z IM jsem měl ještě před sebou, ale doufám, že se mi to podaří napravit ještě letos na Slovakmanovi.”

Vilém – “Co se týče mne tak to je pro mne druhé DNF na IM po sobě. Nepíše se mi to dobře, a nemám z toho moc radost. Po povedeném Czechmanu jsem měl docela ambice na slušný čas, ale od začátku mi to nešlo. Při plavání jsem celou trať viděl vedle sebe dva prsaře, což mi bylo známkou, že to bude bída. Navíc jsem z vody šel už pořádně prošitý.

Kolo se mi jelo na Czechmanovi parádně, ale tady jsem šlápl do pedálů a hned věděl, že to bude opět bída. Měl jsem pocit, že mi někdo nasypal do treter kusy olova. Zuby nehty jsem 2 kola jakž takž udržoval Adamův náskok na podobné úrovni jako po plavání, ale pak jsem vadnul a vadnul, a čekal jsem kdy mne dojede Radan. Kolo bylo velmi depresivní, jelikož mne neustále někdo předjížděl. Bylo to k v vzteku. Nicméně na běh jsem vyběhnul s odhodláním dokončit. Slušným během to pořád mohlo jít pod 12 hodin, a pod 13 bych to už bral taky. Vedro bylo pro mne ale postupně nesnesitelné. Už v prvním kole jsem začal přecházet do chůze, a průměrná rychlost klesla pod 6 min/km. Po občerstvovačce cca 2 km před cílem, jsem se už nedokázal pořádně rozběhnout. Ještě jsem to zkoušel, ale představa že tam “zkejsnu” na trati do devíti nebo desíti večera mne přiměla si sundat u řeky číslo a dojít volným krokem do cíle. Tam jsem potkal Radana, jenž vzdal kvůli zdravotním problémům s nohama.

Chvíli jsem kecal s tisporťákama u cíle ale bylo mi fakt zle, úplně uvařený. Chtěl jsem ještě počkat na Adama, ale zklepala mne zimnice, tak jsem se pořádně oblíkl, vlezl do auta, nechal otevřené dveře a hned jsem usnul. Nakonec jsem ho našel až v cíli. Měl to už půl hoďky za sebou a myslím, že k daným podmínkám v pěkném čase. Počasí mu to letos vůbec neusnadnilo.”

Karel – “Bohužel se nepodařilo postavit štafetu za SK Fuga, tak jsem se zúčastnil štafety Trisport Team C jako jeden ze čtyř borců.

Plavání jsem přenechal zkušenějším a   moje část začínala až na kolo, kde jsem jel kolo tři a čtyři. Kolo bylo fajn a docela to jelo. Bohužel jsem 15km před koncem zjistil, že mi měkne přední kolo a pak už jsem jen zpomaloval jak se mi plášť lepil na silnici. Do konce jsem ale dojel. Pak jsem měl hodinu přestávku a čekal mne druhý okruh na běhu. Tempo nebylo nijak závratné vzhledem k sluníčku, které rozpalovalo asfalt, ale docela to šlo. Hlavně úsek mezi sedmým a osmým kilometrem byl jak pekelná zóna. Mírné stoupání, žádný vítr a rozpálená silnice. Měl jsem jít ještě poslední kolo běhu, ale Vašek z Trisport Teamu si chtěl doběhnout do cíle, tak jsem mu ho přenechal.

Byla to dobrá akce a příští rok ho půjdu celý !!! Příprava může začít.”

Výsledky. Fotky od Karla.

Tags: , ,

Albrechtický triatlon - motivace od Virde.cz

by Lumír 24. června 2013 21:24

Přírodní doplňky stravy od Virde.cz pro účastníky Albrechtického triatlonu.

Zdravíme všechny účastníky Albrechtického triatlonu. Závod se koná už tuto sobotu 29.6.2013, proto pilně trénujte a odpočívejte. Abychom zvýšili vaší motivaci, tak tady máte na ukázku pár cen pro vítěze. Jsou to potravinové doplňky na přírodní bázi od firmy Virde. Balíčky jsou v celkové hodnotě 7000 Kč, a určitě vám udělají radost.

Najdete tam například čistě přírodní Aloe vera, na posílení imunity Colostrum a Rakytník, případně něco proti bolestem svalů a kloubů . Veškerý sortiment bude již brzy možno nakoupit i v našem obchodě.

Těšíme se na vás v sobotu na Těrlické přehradě.

Albrechtický Triatlon | Doplňky stravy | Vybavení

Mattoni 1/2Maraton České Budějovice

by Karel 19. června 2013 15:09

Třetí půlmaraton v sezóně.

Další běžecká akce tohoto roku od RunCzech se konala 8.6.2013 v Českých Budějovicích. Běh začínal v 19h na hlavním náměstí, tak jsme měli dost času se tam dostat a připravit se na 21km vedených centrem města ve dvou okruzích. Bylo trochu pod mrakem, ale dusno a trať byla mírně upravená vzhledem k povodňovým opatřením.

cb_spolecna

Start byl v pohodě a držel jsem si lehce nad závodní tempo až do druhého kilometru. Začalo mě píchat v boku a když se bolest stupňovala, tak jsem musel stáhnout tempo a snažil jsem se to rozdýchat. Bolest polevila na 7km a začal jsem opět zrychlovat. Poslední kilometr a půl jsem chtěl dát na krev, ale ne tak jak se nakonec povedlo. Asi jsem měl špatně srovnanou ponožku a najednou jsem cítil že finish bude opravdu náročný. Puchejř přes půl chodidla mě na konci trochu vytrestal. Dokončil jsem těsně pod dvě hodiny.

pulmaraton_CB

Předbojský triatlon 2013

by Karolína 19. června 2013 15:03

Druhý triatlon v průběhů dvou dnů.

Když už jsme byla na víkend v Praze, tak co se týče neděle, dostal Karel nápad, jak využít mého času naplno. A jelo se na Předbojský triatlon, který se konal sice hned na druhý den, zato byl delší a počasí, které vládlo, bylo ještě o něco tropičtější.

Trasa plavání byl vytyčená v Předbojském zeleném kačáku a startovalo se ve dvou vlnách. Přestože byly povoleny neopreny, rádi jsme se v tom hicu zašli zchladit jen v dresech. Mě se kupodivu plavalo bez problémů, dokonce i na obrátkách kolem bójek. Takže až na jednoho plavce, který mě kus trasy vytlačoval za směru a okopával za použití různých stylů, jsem si to celkem užila. Následoval unikátní přeběh do depa, dlouhý asi půl kilometru.

Po šťastném shledání s kolem mi nazouvání ponožek (které mé odřené nohy z předchozích triatlonů fakt potřebovaly) vyneslo tragickou ztrátu na Terku, která se obešla bez nich a utekla mi. Hned na začátek kola nás čekal mírný kopeček, který však mým unaveným stehnům připadal jako Kilimandžáro… nebýt mírného sjezdu v druhé části, který mě pozitivně nabil, bych to asi zabalila. Když jsem přežila celá 4 kola cyklistiky, 3 kola běhu už vypadala jako sranda. Teda…zase nám tam přichystali pár kopečků, takže se ozvala pro změnu lýtka, ale povzbuzovači fungovali a tak jsem (tentokrát sice za Terkou) dorazila do cíle. O umístění představu nemám, protože jsme museli na vlak vyrazit dřív, než to organizátoři spočítali. Snad se to dozvíme co nejdříve.

Víkend to byl náročný, ale jedinečný. Kdo zaváhal, přišel o hodně.

predboj_spolecna

Karel: Předboj byl trochu jiný než ICT, ale myslím, že jsme si ho taky užili. Sice trochu unaveni, ale příjemně rozhejbáni jsme dorazili na trasu 750-27-7. Teploty už byly vyloženě letní, ale to vadilo až při běhu, kde rychle vysychalo v krku a zahradní sprcha postavená na silnici od místních fandů přišla vhod. Start byl ve 14:00 hodin pro muže a 14:02 pro ženy, veterány a hobby kategorii.

predboj_karel

Kája dobře plave, takže o dvě minuty opožděný start rychle smazala a do depa dorazila chvilku po mě. Snažil jsem si nahnat něco na kole a pár minut jsem získal. Držel jsem si mírný náskok na běhu a s Kájou jsme se potkávali na otočkách. Převýšení na běžecké části nebylo moc příjemné a Kája začala stahovat. Ve druhém kole už jsem ale věděl, že mě nedá pokud nepřijde nějaká krize. Obě holky běžely suprově a to se podepsalo na výsledcích. Sice jsem doběhl jako první (2 minuty jsem měl k dobru vzhledem k jejich startu), ale obě dokázaly na běžecké části smáznout můj náskok z kola a ve finále se dostali přede mne. Kája mi dala 20 vteřin a Terka minutu.

ICT Triatlon 2013

by Karolína 19. června 2013 14:55

Tradiční triatlon a bedna v soutěži týmů.

Jako již tradičně jedna červnová sobota patřila ICT triatlonu, kde jsme i tentokrát utvořili tým (Telefonica). Původně s námi měl závodit i Vilém, ale kombinování sestavy týmu ho natolik vysílilo, že zůstal doma. Za soutěž týmů se teda počítali výsledky Karla, Ondry a mé.

Do Prahy jsem přijela už v pátek a ubytovala jsem se v hotelu all-inclusive u Karla. Ráno nás přivítalo nádherné slunečné počasí a nebyl důvod se obávat ani studené vody, kterou organizátoři dopředu strašili a kvůli které stáhli délku plavání na 500 m. Teplota vody se v sobotu vyšvihla na 22 °C.

Dorazili jsme na místo, kde mi Karel představil soupeřku pro tento víkend – Terku z Trisportu. Po prezentaci, krátkém rozjímání a sledování napínavého závodu dětí, přišla řada na nás. Odebrali jsme se k břehu kanálu, kde se v klasickém chumlu odstartovalo z vody. Bylo těžké se vůbec rozplavat, když se nebylo od čeho odrazit, ale nakonec se mi plavalo fajn, zvláště proto, že jsem se už konečně naučila trochu držet směr. Následoval šílený výstup na dřevěné molo a vysilující přeběh přes můstek do depa. Tam ještě stálo Karlovo kolo, takže jsem byla před ním…

Mých najetých takřka 100 km v sezoně se ukázalo jako mírně nedostačujících, i když na rovince kolem račického kanálu se vždycky umím hecnout a rozjet nějakou skupinku. Při třetím průjezdu startem ve 4-členné skupince jsem zaslechla komentátora upozorňujícího na zformování asi 20-členného balíku. Říkala jsem si, že se asi přepočítal. Po pěti minutách zrovna v jedné z pravoúhlých zatáček, kde mě málem smetla armáda cyklistů, jsem pochopila, jak to myslel. Z toho chaotického balíku na mě vykřikl Karel, ať se chytím. No, do toho se mi moc nechtělo. Měla jsem co dělat, abych všem předjížděčům zprava i zleva uhnula. Když jsem byla v bezpečí, rozhodla jsem se jich zbavit a předjela jsem je, čehož se ovšem Karel chytl a na svém novém žihadle mě opět dojel s celým balíkem v zádech. Pak už jsem to vzdala, jela jsem si svoje, a v posledním kole se chytla rozumnější skupiny s Ondrou.

Do depa jsem přibíhala pár metrů za Karlem, kterého se mi následně podařilo seběhnout. Tentokrát se trasa běhu nepatrně změnila a běželi se dva menší okruhy s otočkou pod tribunou. V druhém okruhu jsem získala Terezu na dohled. Zahájila jsem nenápadnou přibližovačku a v nestřežené chvíli jsem zahájila útok! J A úspěšně. Cestou do cíle jsem dobředbíhala zbytek vysílených závodníků a dorazila solidně na celkovém 70. místě. O půl minutky mi uteklo 3. místo v ženách.

Fotografie0494

Ovšem celkově součet našich časů vystačil na krásné třetí místo týmů! A já jsem měla tu čest zdvihnout nad hlavu zasloužený pohár.

Karel: Závod v Račicích byl opravdu povedeny. Voda super, kolo bylo pěkný až na pár šílenců co neumí jezdit v háku a občas ohrožovali své okolí. Běh mi moc nevyšel a Kája i Ondra mě rychle doběhli, i když jsem byl po kole první v depu. Každopádně třetí místo v týmech potěší.

Dětský aquatlon 2013 - 1.ročník

by Karolína 12. června 2013 21:54

Pozvánka na 1. ročník dětského auatlonu na Těrlické přehradě.

Sportovní klub FUGA srdečně zve mladé závodníky na první ročník Dětského albrechtického aquatlonu, který se uskuteční před Albrechtickým sprint triatlonem 29. 6. 2013. Aquatlon v sobě zahrnuje jak plavání, tak běh, je tedy ideálním začátkem pro mladé sportovní fandy, či budoucí triatlonisty. Soutěží se ve třech kategoriích - Benjamínci, Mladší žáci a Starší žáci. Děvčata a chlapci budou v rámci kategorií vyhlašováni samostatně. Více informací a užitečných rad najdete zde.

Přihlašovat se můžete na emailu karolina.feberova@skfuga.cz.

Aktuální startovní listina.

aquatlon_propozice

Karvinský triatlon 2013

by Karolína 11. června 2013 10:48

Úspěšný návrat domů a hned sladké vítězství.

Svůj první triatlon v sezoně jsem začala trochu netradičně. Když jsme v pátek o půlnoci dorazili domů z týdenního putování napříč pobaltskými státy, letmo jsem ještě zkontrolovala kolo a dresy, zda je ještě vůbec mám. V sobotu ráno jsem si pak přivstala, vytahala potřebné věci z kufru auta a z krabic založených hluboko ve sklepě a vyrazila jsem se před triatlonem trochu rozjezdit na kole (poprvé po 10 měsících…). Nakonec po strastiplné cestě s prodlevami na vlakovém přejezdu, za autobusem a podobně, jsem uřícená dorazila k bazénu a v posledních minutách jsem se ještě zapsala a přivítala se se všemi starými tvářemi. Už tradičně se ve startovním poli objevila Svatava Hanzlová, naopak má loňská rivalka Míša Waloszková letos bohužel chyběla.

karvinsky_tt_2013

Startovala jsem čestně až v druhé rozplavbě, takže jsem ještě měla čas před závodem vydechnout. Přesněji řečeno jsem plavala mezi Viktorem a Martinem, kteří mi oba nandali pár bazénů. Nicméně, jsem, myslím, z vody nevylezla úplně poslední a v depu jsem ještě předběhla a trochu slovně popíchla Honzu. Vyrazila jsem do cyklistické části, ale co čert nechtěl, hned na první křižovatce jsem chytila červenou, chvilku jsem přemýšlela, jestli to prostě neprojet, ale vzápětí zprava přijelo pomáhat a chránit policejní auto, a bylo jasno. Po chvíli odjeli a za mnou se vynořili dva závodníci, které už ta červená tak netlačila. Tak mě Honza předjel. Trasa kola byla kvůli rozkopané cestě trochu změněná, což na mě zafungovalo výborně a samozřejmě jsem zahnula špatně, ale naštěstí mě to nestálo moc času. Pak už mě chtěl jen nabrat nějaký dědek na dvoukolák, ale i toho jsem nakonec vyřešila. Přechod z kola na běh byl ale krutý. Měla jsem pocit, že asi spadnu přímo na nos, jak mě nohy neposlouchaly. Ke konci prvního kola jsem to trochu rozběhala, a do druhého už jsem mohla zrychlit – přece jen mě v cíli čekal dort, ne?

A podařilo se! Zase jsme si ty dorty s Lumírem vyžrali my dva!

Závěrem bych chtěla poděkovat organizátorům závodu za perfektní průběh, atmosféru a občerstvení, včetně výborných buchet, bez kterých by Karvinský triatlon nebyl tím, čím je.

Výsledky. Fotky od Kamči a Kamči.

První poloviční ironman - Czechman 2013

by Karel 5. června 2013 17:18

Premiéra na půlce v extrémním počasí.

Asi jsem si nemohl vybrat lepší podmínky na vyzkoušení polovičního ironmana (1,9 – 90 – 21 km). Jak už psal Adam, tak počasí bylo super. Teplota vody byla jen 16 stupňů, ale v neoprenu to bylo celkem v pohodě. Bohužel mi po prvních 30 metrech někdo zajel prstem zezadu pod brýle, tak jsem viděl jen na levé oko, což je blbé, když se nadechuju na pravou stranu. Snažil jsem se brýle párkrát srovnat, ale moc se mi to nedařilo a pořád mi pod ně teklo. K první červené bójce  jsem se tedy rovnal a snažil se neutopit. K druhé bójce jsem se trochu rozplaval a už to bylo lepší i přes vodu v brýlích. Od třetí bójky jsem už začal chytat křeče do nohou a na posledních 150 metrech jsem je už táhnul zkroucené za sebou.

Jak jsem se na ně postavil při výběhu z vody, tak už to bylo o něco lepší. Začal jsem se převlíkat a zaseknul se mi zip neoprenu. Chvíli jsem s tím zápasil, ale nakonec mi naštěstí pomohl jeden spoluzávodník. Na kolo jsem vyrazil aniž bych vnímal že mám všechno mokré a snažil jsem se trochu rozhýbat nohy. Vzhledem k vytrvalému dešti, pršelo zdola i shora, voda v botách jen protýkala. Jelikož trať neznám a jízdu v dešti taky moc nepraktikuji, tak jsem první 45km kolo jel opatrně a snažil se neupadnout. Druhé kolo už bylo o poznání rychlejší a pár cyklistů jsem i předjel.

Na běh jsem se moc netěšil, protože jsem měl už od plavání křeč a bylo jasné, že během to nespravím. Vyběhnul jsem poměrně svižně, ale po 2km bylo jasné, že to bude trápení. Nemohl jsem rozhýbat nohy a začaly mě chytat křeče do břicha. Postupně jsem se prokousával k cíli, ale byl to spíš indiánský běh. Taky jsem zjistil, že běžím s pumpičkou v kapse, kterou jsem zapomněl vyndat v depu.  Nakonec jsem doběhnul před zavíračkou. Zážitek to byl tedy rozhodně silný.

czechman2013_karel

Czechman 2013

by Adam 5. června 2013 08:21

Zima, déšť a samé skvělé výkony.

V sobotu 1.6. se ve Starých Ždánicích u Pardubic konal další ročník jedné z největších triatlonových akcí v republice – Czechman. Na takovéto akci jsme samozřejmě nemohli chybět. Náš tým měl v závodě početné zastoupení – Lumír, Vilém, Honza, Petr, Karel a já (Adam). A to ještě na poslední chvíli před závodem onemocněl Radan, který měl být rovněž na startu. Závod se jede na tratích polovičního ironmana: 1,9km plavání, 90km kolo a 21,1km běh.

S Honzou a Petrem, který cestoval s Vlastíkem Klapkou, jsme vyjeli už v pátek odpoledne, abychom nemuseli vzhledem k velké vzdálenosti v sobotu vstávat brzy ráno a mohli se v klidu vyspat. Ubytováni jsme byli v jednom penzionu v Lázních Bohdaneč cca 5km od místa startu. V pátek večer jsme se zajeli zaregistrovat a prohlédnout místo konání závodu, abychom v sobotu měli více klidu. To ještě v okolí Pardubic panovalo příjemně slunečné počasí s teplotou okolo 17C. Večer jsme pak zašli do jedné místní hospůdky probrat plány na závod. Lumír s Karlem a Vilémem jeli na závod na otočku z Prahy, respektive z Brna.

Páteční ideální počasí do soboty bohužel nevydrželo. Už od rána bylo zataženo a vytrvale více či méně intenzivně pršelo. Teplota navíc klesla na nějakých 10-11C. Ráno jsme se sbalili a kolem 9h vyrazili do místa startu. Na registraci jsme už nemuseli, tak jsme na chvilku pokecali s Lumírem a Karlem a šli se schovat do auta, kde jsme marně téměř hodinu čekali, až přestane pršet. Po 10h, když pořád pršelo, už nebylo na co čekat a museli jsme jít přichystat věci na závod a uložit je do depa. Depo bylo otevřené od 9:30-11h a za pozdní příchod jsou na takových závodech časové penalizace. Věci do depa jsem si rozdělil do dvou igelitových tašek na kolo a běh, aby mi úplně nepromokly, než se k nim dostanu. Navíc jsem přibalil i další dres na přivlečení a návleky na ruce, jelikož bylo opravdu hodně zima. V 11h jsme si vyslechli povinnou rozpravu před závodem a šli se převléknout do dresu a neoprenu. Před startem jsme se šli ještě lehce rozplavat a vyzkoušet vodu - ta měla 16,2C, takže neopreny byly povolené, ale nebyly povinné. Ale nedovedu si představit, že by někdo bez neoprenu v takové zimě plaval. Když jsem poprvé vlezl do vody, tak i v neoprenu mi byla taková zima, že jsem myslel, že to dneska neuplavu. Kousek jsem uplaval, vylezl na břeh a čekal na start a doufal, že se tělo studené vodě nějak přizpůsobí. Na písčité pláži se už postupně rovnali závodníci ke startu. Všichni v neoprenech a stejných plaveckých čepicích, které nám rozdali při registraci, takže nebylo poznat kdo je kdo. Letošní Czechman byl rekordní co se týče účasti – na startu bylo přes 400 závodníků. Před startem i během závodu se snažil navodit tu správnou atmosféru mezi diváky i závodníky slovenský populární moderátor Vlado Baron. Závod jednotlivců byl odstartován přesně ve 12h, závod štafet o 10min. později. I přes velký počet závodníků se mi dařilo plavat bez větších vzájemných konfliktů a vyhýbat se strkanicím. Při plavání už mi voda tak studená nepřišla a vyplaval jsem bez problému v čase podobném jako při loňském startu. Letos bohužel pořadatelům v těžkých klimatických podmínkách vypověděl službu jeden koberec pro snímání čipů, takže jsou časy v depu přičteny k času plavání a běhu. Čistý čas má ve výsledcích pouze kolo. V prvním depu jsem se dost zdržel, protože se mi opět zaseknul zip neoprenu, který jsem rozepnul až po krátkém boji a navíc bylo nutné se na cyklistickou část více obléci – jeden dres navíc a návleky na ruce. V depu jsem při oblékání zaregistroval probíhajícího Viléma a Petra, kteří měli plavání už rovněž za sebou. Cyklistická část probíhala za vytrvalého deště a v kombinaci s nízkou teplotou se tyto podmínky podepsaly pod odstoupením několika závodníků. První okruh cyklistiky se mi jel ještě dobře, až jsem byl překvapen, jak mi to jede. Kontroloval jsem si ztrátu ne Petra s Vilémem a po prvním okruhu byla ještě přijatelná. Ve druhém okruhu už mi ale začaly mrznout chodidla a prsty na rukou. Ty mi prochladly tak, že jsem nebyl schopen klasicky na kole řadit a musel pro toto používat celou dlaň. Ve druhém okruhu jsem jel o něco pomaleji a když jsem na první obrátce druhého okruhu viděl, jakou mám ztrátu, zkusil jsem v závěru kola ještě přidat. I tak z toho byl o minutu a půl rychlejší čas kola než loni. Původně jsem si chtěl po kole i přezout ponožky, ale kvůli časové ztrátě jsem to nakonec neudělal. I by to vzhledem k podmínkám asi bylo zbytečné. První dva kilometry běhu jsem měl v chodidlech takový divný pocit – to trvalo než se mi trochu zahřály a pak jsem si ještě musel odskočit. Běželo se mi dobře a říkal jsem si hlavně abych začátek moc nepřepálil, protože by mi v závěru mohlo dojít nebo přijít nějaké křeče. Nakonec mi tempo vydrželo až do konce a výsledný čas se mi podařilo stlačit pod 5 hodin: 4:57:08, takže maximální spokojenost. Teď jen stihnout zregenerovat před Moraviamanem.

Dnešní závod byl vzhledem k podmínkám hodně náročný, ale přesto se nám podařilo dosáhnout vynikajících výsledků. Lumír se celou běžeckou část potýkal s křečemi v nohou, ale přesto nevzdal a dokončil z nás v nejrychlejším čase 4:52:45.

czechman2013_lumirczechman2013_adamczechman2013_vilem

Vilém šel na start s plánem zvládnout závod pod 5 hodin. Plavání mu vyšlo přesně podle plánu, ale zdržel se v depu 2min. nad plán. Časovou ztrátu ale dohnal a nadehnal výbornou jízdou na kole. Druhé depo opět o něco pomalejší hlavně díky velké zimě. Běh mu vyšel jen o kousíček pomaleji než plánoval (první kolo běhu super, ve druhém trochu tuhly nohy) a ve výsledku mu chybělo pouze 42 sekund k tomu, aby 5-ti hodinovou hranici pokořil. Ale vzhledem k podmínkám se jedná o výborný výsledek – o 18 minut rychleji než loni.

Petr absolvoval premiéru na tratích polovičního ironmana a popral se s tím výborně. Už tréninkový závod minulý týden ukázal, že je na tom hodně dobře hlavně při cyklistické části. Přidal k tomu solidní plávání a překvapil i na běhu a byl z toho výsledný čas: 5:05:35

Honza už měl za sebou jeden závod na střeních tratích. Bojoval s velkou zimou a na běhu s botami, které mu nesedly. Dokončil v čase 5:27:01.

czechman2013_petrczechman2013_honzaczechman2013_karel

Karel rovněž absolvoval premiéru na tratích středního triatlonu. Závod si byl především užít a vyzkoušet atmosféru velkého triatlonového závodu. V těžkých podmínkách bojoval statečně a dokončil v čase 6:44:38.

Výsledky. Záznam České Televize.