Slovakman –premiéra na startu Ironmana

by Lumír 30. července 2010 10:39

7.8.2010 se pokusíme premiérově zdolat celého Ironmana

Po dlouhých diskuzích jsme se rozhodli, že Slovakmana pojedeme každý sám. V rozhodování, aspoň mě, hodně ovlivnil tento článek o Ironmanovi v Rothu.

Co nás teda v sobotu čeká? Nejprve si zaplavem 3,8km, pak se projedem 180km na kole a na závěr si dáme maraton 42km. Vilém si dal cíl dokončit za 13 hodin, já se pokusím o čas pod 12 hodin.

Další informace na www.slovakman.sk.

Triatlon | Závody 2010

Pokoření Ironmana se odkládá na příští sezónu

by Materazzi 28. července 2010 14:24

Na Slovakmana jdeme jen jako štafeta

image Dva týdny před plánovanou účastí na Slovakmanu jsme se nakonec rozhodli neabsolvovat tento závod v soutěži jednotlivců. U mne to bylo snadné rozhodnutí, protože moje účast na Grafimanu ukázala, že na to prostě letos ještě nemám. Lumír zase cítí, že by ho absolvování ironmanských vzdáleností nyní příliš „unavilo“ (moje alternativa výrazu pro slovo, které použil, jež nelze publikovat a hojně se používá na Slovensku). Na Slovakmanovi se nám vždy moc líbilo, absolvovali jsme ho již dvakrát v dvoučlenné štafetě, a tak to uděláme i letos. Jen si to trošku tréninkově každý prodlouží. Já odjedu celé kolo a pak si už bez chipu dám 2-3 běžecké okruhy a Lumír si dá zase tréninkově 2-3 cyklistické okruhy tak, aby dojel přibližně jako já, převezme štafetu a odběhne maratón. Je nám jasné, že k loňským deseti hodinám se tímto systémem nepřiblížíme, ale hlavní je, že si vyzkoušíme vzdálenosti, které se těm ironmanským již budou blížit. Chuť si hodláme spravit koncem Srpna ve Žďáře nad Sázavou na další půlce Pilmanovi.

Grafiman 2010

by Materazzi 15. července 2010 23:02

Letos poprvé na half ironman distancích

clip_image001Tak nám to oběma letos vyšlo a poprvé jsme se zúčastnili Grafimana. Spolu s námi se na startu objevil i kamarád Vlastík Klapka. Byl to pro nás oba první letošní poloviční Ironman (druhá půlka v životě po loňském Doksymanovi), a oba jsme to vnímali jako test toho jestli jsme schopni rozumně dokončit celý Ironman. Plánujeme totiž start na Slovakmanovi v Nitře. Samozřejmě každý vnímáme slovní spojení “rozumně dokončit” jinak. Já to vnímám jako dostat se do cíle a Lumír jako dostat se do cíle ve slušném čase. Letošní Grafiman měl zbrusu nové tratě. Plavaly se dva okruhy v pískovně Náklo. Pak se vyjíždělo na skoro 30 km dlouhý obrátkový okruh na téměř uzavřené silnici. Ten se absolvoval 3x a následoval dojezd k hotelu Prachárna. Tam bylo druhé depo. Trasa běhu vedla do parku v centru Olomouce. V něm se absolvovaly 4 okruhy a vracelo se zpět k hotelu Prachárna. Přivítalo nás krásné letní počasí a tropické teploty, což zejména pro běh nevěstilo nic dobrého. Já jsem plavání začal volně a to přesto, že byly povoleny neopreny, a tak clip_image002můj respekt k otevřené vodě, kterého se nemůžu zbavit, byl neopodstatněný. I tak jsem byl nepříjemně překvapen, když mi při výběhu z vody přítelkyně hlásila, že Vlastík je přede mnou. Druhé kolo jsem zamakal, a podařilo se mi ho alespoň dostihnout a vylézali jsme spolu z vody v čase 37:44. Nic moc. Ale Vlastík mě překvapil, je vidět že se ve své nejslabší disciplíně zlepšuje. To Lumír už byl dávno z vody venku. Nadělil nám 5 minut. Nebyl však na trati, ale u svého auta a měnil duši. Hned v prvních metrech cyklistické části dostal defekt, a jelikož neměl s sebou vercajk, tak opravu zvládal u svého auta. Výsledkem bylo, že jsem na obrátce spatřil Vlastíka již bezpečně přede mnou, ale Lumíra za mnou. Navíc byl tak otráven, že mě stahoval jen po kouskách a přede mne se dostal až v druhé polovině závodu. Cyklistika byla na rovině a tak jsem na kole udržoval rychlost mezi 32-33 (Vlastík 34-35). Posledních 10 km se ale projevila absence delších cyklistických tréninků a výrazně jsem začal zpomalovat. Na posledních 3 km mě předběhlo asi 20 závodníků. To Lumír držel přibližně Vlastíkové tempo a nebýt defektu měl by podobný cyklistický čas. Běh byl pro mne v tom vedru velkým utrpením, a když jsem viděl některé borce, jak se sundaným číslem pomalu kráčejí zpět do depa, měl jsem chuť to vzdát taky. Jediné co mě hnalo kupředu bylo vědomí, že se můžu na další občerstvovačce trošku zchladit. Lumír mě ve druhém kole strojovým tempem předběhl o kolo a to byl už clip_image003před Vlastíkem. Ten se mi dostal taky na dohled (zpátky), ale pak jsem se mu trošku vzdálil. Druhá půlka půlmaratónu se mi běžela mnohem líp a na posledních 5 kilometrech při dobíhání z okruhu k hotelu Prachárna jsem několik závodníků ještě předběhl. Pak konečně nastal spásný okamžik kdy mě Vlado Baron, známý to moderátor závodů, přivítal v cíli. To Lumír byl tou dobou již odpočatý, zrelaxovaný, občerstvený kuřetem a jistě spokojený se svým výkonem. Vždyť nebýt defektu byl by někde kolem 40 místa. Absolvoval Grafimana v čase 5:27:25 (51. místo mezi 140 dokončivšími muži), Vlastík v čase 5:47:26 (76.), já 6:04:40 (95.). Závěr je ten, že Lumír má na to jít důstojně celého Ironmana. Já jestli to půjdu tak spíš jen tak z legrace.

Tady jsem našel nějaké fotky z etriatlonu

Výsledky Grafiman 2010

Beskyd Classic triatlon v Bašce

by Materazzi 7. července 2010 11:44

Zúčastnil jsem se prvního ročníku olympijského bezhákového triatlonu

image Tento víkend jsem se rozhodl zúčastnit prvního ročníku Beskyd Classic olympijského bezhákového triatlonu v Bašce. Ráno jsem jel sám autem z Brna do Bašky a dorazil jsem docela natěsno hodinu před startem. K mému velkému překvapení se nikde nerozcvičovaly desítky natěšených triatlonistů. Jak jsem se později dozvěděl, na start se jich postavilo jen 42, což je dost málo. Závody Classic Cupu normálně navštěvuje mnohem více závodníků. Před startem jsem potkal Vlastíka Klapku, a tak jsem  byl rád, že si s ním zase změřím síly. Byl jsem ten týden nějak moc unavený. Proto jsem si říkal, že závod půjdu ve vlažnějším tempu. Předsevzetí mi však vydrželo jen plaveckou část. Plavalo se bez neoprénu ve velmi teplé vodě. Plaval jsem opravdu volně, ale když jsem po druhé obrátce kolem ostrova spatřil vedle sebe Vlastíka tak jsem pak posledních cca 300 metrů zrychlil. Podařilo se mi na něj naplavat cca půl minutu, ale o tu jsem podle očekávání brzy přišel. Nejdříve jsem v depu zjistil, že při vyndávání kola z auta mi spadl řetěz, no a pak v prvním kopci se kolem mě Vlastík přehnal. Drafting byl zakázaný a psychologický hák na něj nějak nefungoval. Otočka kola byla pod Lysou horou u Zlatníka a tam jsem již na něj ztrácel 2 a půl minuty. Zpět jsem jel skoro celou trasu předepsaných 10 metrů za polákem Hajewskim. V závěru mi trochu při sjezdech ujel a pak jsem nějak špatně vybral zatáčku při vjezdu do depa a trošku se zamotal do pásky vymezující koridor k depu. S cyklistikou jsem byl ale jakž takž spokojen. To už se nadá říct o běhu. Při něm nás čekaly dva pořádné kopce skoro jako na Lysacupu (jeden hned po výběhu z depa). Ty kopce mi vzaly hodně sil, a ty pak chyběly když to bylo možné pořádně rozběhnout při dvou okruzích kolem přehrady. Do cíle jsem se dostal v čase 2:42:35 a obsadil 28. pozici. Vlastík se už šel vykoupat do přehrady. Byl v cíli za 2:33:00 celkově patnáctý.