Albrechtick sprint triatlon – naše postřehy ze závodu

by Materazzi 29. června 2010 13:13

Lumír se výborným výkonem dostal na 3. místo

O víkendu jsme se zúčastnili námi pořádaného triatlonu v Albrechticích. Maruška Hlaváčová odvedla jako vždy perfektní práci a organizace závodu byla opět výborná. Jen nás letos trošku zklamala účast, kdy mnozí New Picture (1)registrovaní borci nakonec nepřijeli. Závodilo tedy jako loni cca 3 desítky triatlonistů. Budeme se asi muset zamyslet nad termínem, aby závod nekolidoval s nějakou významnější akcí, jakou byl letos půlmaratón v Olomouci. Ze závodníků, kteří přijeli, byl určitě favoritem Aleš Velička z X-airu, a na trati to potvrdil. O vývoji závodu jsme již psali, a tak nyní napíši o tom, jak se dařilo nám.

Lumír byl tento týden mimo republiku. Přiletěl teprve večer před závodem do Prahy a na Moravu se přesunul až pár hodin před startem. Čekal jsem tedy, že bude pro něj hodně těžké se prosadit. Sám Lumír počítal s tím, že to bude tentokrát spíše intenzivní trénink. Z vody vylézal společně s pozdějším vítězem Alešem Veličkou, v depu však ztratil a neodjel na kole s ním. Moc toho nelitoval, protože se stejně necítil na to, aby s ním jel. A tak zatímco se na špici formovala vedoucí skupinka, Lumír jel celé první kolo na 5 místě. Při vjezdu do druhého kola dojel Honzu Palindera, který měl suverénně nejlepší plavání, ale to mu moc nepomohlo, protože ten nebyl schopen spolupracovat. A tak ho táhl druhé kolo za sebou. Opět pomalejším depem trošku ztratil, vše si však vynahradil na běžecké trati, kde se mu velmi dařilo. Předběhl Palindera, dotáhl a předběhl Kevina Harveye, a blížil se i k druhému místu na kterém byl Radim Pokorný. Na něj to už ale nestačilo. I tak je to po náročném týdnu vynikající umístění. Velká gratulace.

New Picture Já jsem přijel v pátek taky z Prahy, kde jsem teď delší dobu pracovně a od rána jsem pomáhal Marušce s organizací. Tohle a zřejmě ještě moje blbost při stravování před závodem zapříčinilo, že se mi při plavání u obrátky udělalo pěkně zle. Přestože jsem byl v neoprénu, tak jsem se ještě raději chytil bójky a pořádně to rozdýchal. Z vody jsem tak lezl až hodně vzadu. Vlastík, kterého jsem se chtěl snažit držet na kole, už byl dávno pryč z depa. Kolo jsem tak odjel sám a postupně se posouval z 23. místa po plavání na 16. místo před během. Pak jsem ještě předběhl dva závodníky.

Nakonec ještě naše časy. Lumír 1:19:38 a třetí místo. Já 1:32:01 a čtrnáctý. Vlastík Klapků, který je tady vlastně taky domácí, 1:26:10 a devátý. Rozplavával však ještě svou štafetu, se kterou vyhrál závod štafet.

Výsledky Albrechtického sprint triatlonu 2010

Fotky od Martina Matery, od Radima, od Martina.

Albrechtický Triatlon | Triatlon | Závody 2010

Albrechtický sprint triatlon – výsledky

by Materazzi 27. června 2010 10:13

Aleš Velička splnil roli favorita, v ženách obhájila prvenství Karolína Feberová

Máme za sebou další ročník Albrechtického triatlonu. Myslím, že akce se s novými obrátkovými tratěmi docela povedla. Počasí se vydařilo a na start se postavilo 28 závodníků a 4 štafety. Plavání proběhlo v docela chladné vodě o teplotě 18 stupňů. Po plavání se v čele vytvořila 3 členná skupinka Velička, Pokorný, Harvey. Ta dojela společně do depa a o vítězi se rozhodovalo na běhu. To samé platí pro ženy, kdy společně dojely do depa Feberová a Veličková. V mužích vyhrál nakonec podle očekávání Aleš Velička, na druhém místě skončil jako loni Radim Pokorný a třetí byl Lumír Hlaváč, který mocně finišoval na běhu. V kategorii nad 40 let zvítězil celkově čtvrtý Kevin Harvey před Tomášem Opíchalem a Alešem Zajícem. V ženách zvítězila Karolína Feberová, druhá byla Markéta Veličková a třetí Hana Materová. Závod štafet vyhráli “klapkovci” pod názvem Rychlé špunty. Doufáme, že se závod líbil a že se sejdeme za rok na daším ročníku. Moc díky všem, kteří se podíleli na přípravě a organizaci závodu. Zvláště Marušce Hlaváčové. Moje a Lumírovy postřehy ze závodu napíšeme později.

Budeme rádi pokud nám v komentářích napíšete co se Vám nelíbilo a co bychom mělo do přiště vylepšit.

Výsledky Albrechtického sprint triatlonu 2010

Fotky od Martina Matery, od Radima, od Martina.

Albrechtický Triatlon | Triatlon | Závody 2010

Víkend plný triatlonu

by Lumír 20. června 2010 23:07

5. ročník ITC Triatlonu a 21. ročník Moravskobudějovického Triatlonu

P101099119. 6. 2010 v sobotu jsme vyrazili už po čtvrté na 5. ročník ITC Triatlonu do Račic. A když už jsme jeli tak daleko, tak jsme na neděli cestou zpět naplánovali další triatlon – 21. ročník Moravskobudějovického Triatlonu.

ITC Triatlon patří už opakovaně mezi jeden z vrcholů sezóny. Letos jsme měli oba po loňském roce velké cíle. Vilém chtěl napravit loňský neúspěch, kdy po plavání musel vzdát, a pokusit se udělat co nejlepší výsledek ve své kategorii. Na mě čekala obhajoba loňského 3. místa, no a samozřejmě jsem doufal, že by to lotos mohlo být o něco lepší. Letos poprvé s námi vyrazila i Kamča s Kubíkem. Přijel fandit i kamarád Michal s manželkou Hankou.

ITC Triatlon patří mezi závody s poměrně velkým počtem účastníků a i letos bylo zaregistrováno přes 180 závodníků. Po špatných předpovědích počasí se nakonec na start postavilo kolem 150 závodníků, předpověď se nakonec nepotvrdila a panovalo ideální počasí. Letos věnoval jeden z partnerů závodu celkovému vítězi kolo, což zvedlo i tak velkou motivaci závodníků. Na startu chyběl loňský vítěz Zbyněk Hraše (vynikající plavec), to mi zvyšovalo šanci na lepší umístění. Ale po 3 letech se přihlásil Jaromír Horák (zakladatel IT Triatlonu) a tak se to zase vyrovnalo, i když Vilémovi to ztížilo boj o dobré umístění v kategorii, protože patří do jeho kategorie.

Plavání na IT Triatlonu je bez neoprenu v jakémkoli počasí. Letos se pořadatelé rozhodli, že se poplave bez jediné bojky, aby se zamezilo mlýnicím kolem bojek. Záměr vyšel a plavání proběhlo bez problémů. Já jsem zaplaval lépe než loni a z vody jsem šel na 7. místě v čase 12:05 – trošku zklamání, chtěl jsem plavat kolem 11:30. Dobré bylo, že mi neuplaval můj hlavní soupeř Lukáš Blail a z vody šel zároveň se mnou.

První depo jsem zvládl bez problémů. Hned ze začátku kola jsme utvořili 3 člennou skupinu a vyjeli jsme stíhat soupeře před námi. Čekaly nás čtyři pětikilometrové okruhy. V půlce prvního kola jsme dojeli 3 soupeře, nikdo z nich se k nám nepřipojil a tak jsme pokračovali ve 3. Na začátku 2. kola jsme dojeli Jaromíra Horáka, který se k nám připojil a tím pádem už před námi zbýval jen jeden soupeř – po plavání měl náskok 3 minuty. Až do konce jsme dojeli ve čtyřech a podařilo se nám stáhnout náskok prvního na necelou půl minutu. Kolo jsem zvládnul za 30:04. Tady musím poděkovat Michalovi za skvělé informování o rozestupech na trati.

Z druhého depa jsem vybíhal na 2. místě a s odhodláním se pokusit dotáhnout na prvního závodníka. Běžel se jeden 5-ti kilometrový okruh. Snažil jsem se dotáhnout na soupeře přede mnou, ale moc se mi to nedařilo – běžel výborně. Sice jsem stáhl asi 20 sekund, ale nestačilo to. Trať jsem zaběhl za 19:28.

Celkový čas jsem měl 1:01:36, skončil jsem celkově druhý a v kategorii první. Takže se vše podařilo podle plánu. Navíc mě čekalo překvapení, když jsem dostal hlavní cenu – kolo dle vlastního výběru v hodnotě 15000 Kč. Celkový vítěz totiž nebyl z IT branže, startoval v kategorii Open.

Vilém letos pěkně zabojoval. Plavání mu sice nevyšlo (s časem 15:07 nemůže být spokojený), ale pohled do depa ho uklidnil, neboť mnozí jeho konkurenti ještě v depu nebyli. S cyklistickou částí byl velmi spokojený - ještě v prvním kole se kolem něj vytvořila 4 členná skupinka a ta předjížděla jednoho cyklistu za druhým. Spolupráci ve skupině kazil jen fakt že jeden s triatlonistů měl zřejmě za to, že má na víc, a tak se čas od času pokusil ujet. Taky Vilém v jednom momentu takticky nezvládl předjíždění pomalejších cyklistů, a ti ho zbrzdili před zatáčkou. Po vyjetí zatáčky byla mezi ním a jeho skupinou asi 20m díra. Roztočil tedy nohy co to šlo a podařilo se mu skupinku dojet. Chvíli to pak v závětří musel rozdýchávat. Po plavání byl Vilém na 29 místě a když dojížděl do depa, někdo hlásil jednomu z jeho spolujezdců, že mají před sebou 11 lidí. To udělalo Vilémovi radost. V depu se však zdržel, jeho kolegové mu hned utekli, a na běhu už je nedokázal docvaknout. Naopak i posléze jej ještě několi závodníků předběhlo a tak to stačilo jen na celkový čas 1:09:42 a 20. místo, v kategorii pak skončil na 5. místě. I tak je Vilém i s během spokojený. Časem  22:37 si dokázal, že je schopen běžet i v triatlonu v tempu cca 4:30 na kilometr. I celkově je velmi spokojený, porazil všechny kteří byli loni v jeho kategorii na špici. Bohužel to však na bednu nestačilo. A tak svůj sen o medaili v tomto triatlonu bude snít dál. Přejme mu ať to příští rok konečně vyjde.

Výsledky jsou tady.

Fotky ITC Triatlon.

V neděli ráno jsme vyrazili do Moravských Budějovic, Vilém z Brna a my z Prahy. My v Praze jsme trošku zaspali a vyjeli až před 10. Vilém to ale zachránil a zaregistroval nás oba. Do Moravských Budějovic jsme dorazili až v 11:30 – start byl ve 12:00. Takže byl čas akorát na to připravit věci do depa, navlíknout se do neoprenu a rychle na start plavání. Start byl rozdělen do dvou vln, prvně startovali muži do 39 let a pak za 20minut muži nad 39 let a ženy. Na rozdíl od ideálního sobotního počasí se ochladilo (15°C), začalo foukat a hrozilo že začne pršet, naštěstí nezačalo.

Plavalo se ve venkovním 50m bazéně, který měl teplotu 17°C. Vilém si nevzal neopren tak si to užil :-). V bazéně nás rozdělili do čtyřech skupin podle toho jak se kdo cítil. Já jsem se přiřadil do druhé skupiny – ve dvou drahách nás plavalo 7. Prvních 100m bylo nejhorších, než se to nějak samo uspořádalo. Na obrátce po 100 metrech jsem se srazil čelně s jedním soupeřem, naštěstí se nic nestalo. Pak už se nic vážného nestalo a po 700m a 10 a něco minutách jsem běžel do prvního depa.

Kolo se jelo na kopcovitém profilu na obrátkové trati (24 km) s bočním větrem tam a protivětrem zpátky. Prvních 5 km jsem jel ve 3 členné skupince, ale moc se mi nedařilo střídat (byli to dobří cyklisti a měli naučené střídání a já jim to jen kazil) a tak jsem je nechal poodjet a pokračoval až do cíle sám. Na to že to bylo v kopcovitém terénu se mi jelo po včerejším závodě celkem dobře. Do cíle jsem se dostal za necelých 39 minut.

Běh už byl trošku horší. Trvalo mi půlku běhu než jsem se nějak rozběhl. Běžely se 4 asi kilometrové okruhy s jedním pěkným stoupáním. Na běhu jsem ztratil motivaci a jen to nějak doběhnul. Tady jsem nejvíce cítil včerejší závod. Čas běhu jsem měl 21:05 – nic moc.

Cílový čas byl 1:12:26, celkově 17.místo a v kategorii překvapivě 3. To jsem se ale dozvěděl až doma, kdy jsem kontroloval výsledky na webu.

Vilém startoval ve druhé vlně, takže jsme se na trati téměř nepotkali. Plaval cca stejně jako den předem na ICT tritalonu a z vody šel v čase 13:57. Pak trochu ztratil v depu, kdy se snažil navléct v tom chladném počasí na triatlonový dres ještě mikinu. Ta však na mokré tělo jaksi nechtěla jít navlíct. Kolo jel celé sám, neboť ten koho dojel byl vždy moc pomalý a jeden závodník který Viléma předjel byl zase na něj moc rychlý. Čas kola měl cca 43 minuty. V běhu podle svých slov podal nejlepší výkon časem 22:44. Což je téměř identické tempo jako den předem. Celkově to pak bylo 1:22:24 a 36. místo, v kategorii mu pak těsně unikla bedna a skončil na bramborovém 4. místě z deseti.

Výsledky muži celkově, muži po kategorií, ženy celkově a ženy po kategoriích.

Xtreme Triathlon Brušperk 2010

by Lumír 13. června 2010 21:00

Tropické vedro a premiéra na terénním triatlonu.

IMGP6985 12. 6. 2010 jsem se postavil na start 7. ročníku Xtreme Triathlonu Brušperk. Nádherné počasí přilákalo přes 100 závodníků. Čekalo nás 800m plavání, 23km na kole a závěrečný 4,5km běh.

Před startem jsem si nedával žádný cíl – prostě jsem si to šel zkusit. Na horském kolem jsem za poslední 2 roky najel cca 30km a to ani ne v terénu, takže jsem tušil kde bude moje slabina.

Po týdnu kdy se teploty nedostaly pod 30°, měla voda teplotu kolem 26° a pořadatelé udělali dobře, když zakázali neopreny. Plavalo se 800m v jednom okruhu. Startoval jsem úplně zprava abych se vyhnul po startovní mlýnici. Plavalo se mi dobře, bohužel jsem neměl stopky a tak nevím přesný čas plavání. Ve výsledcích mám čas 13:05, ale nevím jestli je to včetně depa nebo bez depa – ale i tak na 800m celkem spokojenost.

V depu beru horské kolo a vyrážím na trať. Na kole jsem byl jenom předjížděn, předjelo mě asi 15 soupeřů – nic moc. Jediné pozitivum bylo, že mě předjížděli pouze ve sjezdech. Ve stoupáních jsem se držel nebo byl lepší. Ale ty sjezdy, na horském kole je to ještě horší než na silničce. Prostě jsem se snažil nespadnout a čas jsem neřešil. Do druhého depa jsem dojel za necelou hodinu.

IMGP6977_1

Druhé depo jsem zvládnul za pěkných 35 sekund, ty gumové tkaničky jsou fakt skvělé. Trať běhu byla opravdu zajímavá, asi po 1km nás čekal 50m dlouhý výběh schodů následovaný cca 800m stoupání. Zpočátku jsem měl trošku problém se rozběhnout, ale na schodech už to bylo v pohodě. Až do cíle už to bylo v pohodě a podařilo se mi předběhnout asi 6 soupeřů, žádný nepředběhl mě. V cílí jsem byl za 16:37.

Celkově jsem skončil na 18. místě v čase 1:29:41. V kategorii to stačilo na 7. místo. Příští rok si to půjdu zase zkusit, ale před tím trošku pojezdím na horákovi.

Pěkné fotky od Radima.

Výsledky.

Karvinský triatlon – vítěz Lumír, druhý Vilém

by Materazzi 5. června 2010 22:53

Místní regionální triatlon ovládli členové našeho klubu

imageTak jako loni jsme se s Lumírem vydali na Karvinský plavečák, kde se místní partičkou nadšenců pořádal další ročník triatlonu. Po prezentaci a shlédnutí soupeřů bylo jasné, že se konkurence nijak nerozrostla, a cíl byl jednoznačný – při neúčasti Vlastíka Klapky by jsme měli obsadit první dvě místa. Tento cíl se nakonec podařilo naplnit. A nutno dodat, že z velkým přehledem. O tom že Lumír je letos ve skvělé formě nebylo pochyb, a nakonec i já jsem dokázal zlepšující se výkonnost. Po startu šel Lumír hned do čela závodu, plaval výborně a plavání dokončil za 11:42. I mi se plavalo výborně, zejména cca prvních 500m. Na konci plavání už došla trošku síla v rukou, a tak jsem se pak ke konci ani moc nevyčerpal. Kolo se ukazuje jako Lumírova parádní disciplína a proletěl trať za nějakých 35 minut, a to přesto, že ke konci už ztrácel motivaci, a moc na pilu netlačil. I mi se jelo celkem dobře. V čase 37:30 jsem myslím podal slušný výkon. Škoda, že nestartoval Vlastík – snad bych ho dnes dokázal uviset. Běh běžel Lumír vědom si svého velkého náskoku na pohodu. Přesto stlačil čas ke 22 minutám. Co já bych dal za to, abych takhle mohl běžet. Já jsem v běhu moc neexceloval a na silně podmáčené trati kolem potoka jsem podal svůj standardní výkon. Trať byla pro běh velmi náročná a do cíle jsem se dostal celý od bahna. A bohužel taky s nohou od krve, kdy jsem sebou praštil při obíhání jedné kaluže. Koleno mám nyní oteklé, ale snad to bude dobré a moc mě to v dalším tréningu neomezí. Ještě celkové časy nás obou: Lumír 1:10:53 – první místo, Vilém 1:17:44 – druhé místo. První cena byla dort, který je podle posledních zpráv již snědený a byl údajně moc dobrý. Co na nás čeká dál? Já si naordinuju 14 dnů přípravy, Lumír jede příští týden na Xterru do Brušperka. Pak nás čeká ICT triatlon v čechách, Moravskobudějovický triatlonno a pak konečně domácí závod – Albrechtický triatlon. Přihlásit na něj se můžete tady.